Latvijas izglītības darbinieku arodbiedrība (LIZDA) norāda, ka pedagogu trūkums ar katru gadu izjūtams arvien asāk. Tas izskaidrojams ar to, ka jaunie pedagogi negrib strādāt savā profesijā, un esošais pedagoģiskais sastāvs noveco.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Tā atzina LIZDA pārstāvji, pagājušajā nedēļa tiekoties ar apvienības "Tēvzemei un Brīvībai/LNNK" frakcijas priekšsēdētāju Māri Grīnblatu un Pēteri Tabūnu, informēja Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības sabiedrisko attiecību menedžere Sanita Lorence. LIZDA tikšanas laikā TB/LNNK norādīja, ka visus šos gadus finansējums izglītībai ir bijis nepietiekošs. Kā izteicās sarunu dalībnieki, "valsts centās nopirkt pedagogu par lētu cenu, līdz ar to graujot jau tā trauslo pedagogu prestižu".

Sākot no 1995.gada, pedagogu darba samaksa par vienu likmi ir zemāka par tautsaimniecībā vidējo algu, nemaz nerunājot par sabiedriskajā sektorā strādājošo vidējo darba algu. Arī prognoze 2010.gadā rāda, ka starpība par sliktu pedagogiem tikai pieaug. "Varam droši teikt, ka darba tirgū pašlaik un arī turpmāk pedagogu atalgojums būs konkurēt nespējīgs," norādīts LIZDA paziņojumā.

Tikšanas laikā tika pieminēta arī problēma, ka nav izstrādāta pedagogu sociālā atbalsta politika, kas zināmā mērā varētu ieinteresēt pedagogus palikt strādāt savā profesijā. Lietuvā un Igaunijā sociālā atbalsta politika tiek realizēta. Pedagogu profesija neparedz arī karjeras izaugsmes iespējas, lai gan LIZDA ir izstrādājusi un iesniegusi savus priekšlikumus IZM jau pagājušā gadā.

Grīnblats un Tabūns pauda sapratni par esošo situāciju un gatavību atbalstīt LIZDA centienus. Frakcijas priekšsēdētājs Grīnblats izteica priekšlikumu šo jautājumu pārrunāt koalīcijas sēdē, bet Tabūnam rosināt Saeimas izglītības, kultūras un zinātnes komisijā uzklausīt IZM priekšlikumus 2008.gada budžeta projektā. Deputāti izteica atbalstu arodbiedrībai sadarbībā ar IZM, risinot izvirzītos jautājumus.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form