LNT zaudē LTV strīdā par rīta raidījuma '900 sekundes' formāta atdarināšanu
Foto: Shutterstock

Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesa noraidījusi "Latvijas Neatkarīgās Televīzijas" (LNT) prasību pret "Latvijas Televīziju" (LTV) par autortiesību un negodīgas konkurences aizlieguma pārkāpumu.

Kā informēja LTV pārstāve Antra Feldmane, no LNT piedzīti arī tiesāšanās izdevumi, kas radušies LTV. LNT ir tiesības spriedumu pārsūdzēt 20 dienu laikā.

LTV valdes loceklis satura attīstības jautājumos Sergejs Ņesterovs norādīja, ka "ziņas ir informatīvās telpas gaiss un ūdens", tādēļ tiesības uz to pasniegšanas veidu nevar piederēt vienai personai, jo ziņas ir pastāvējušas jau kopš televīzijas industrijas pirmsākumiem. "LTV (..) nav nepieciešams atdarināt citas televīzijas Latvijā. Mūsu paraugs ir pasaules vadošie ziņu kanāli, tādi kā BBC vai CNN," uzsvēra Ņesterovs.

LNT vadība 2015.gadā vērsās tiesā, apgalvojot, ka LTV1 noskatījusies no LNT rīta ziņu raidījuma formātu. LNT uzskata, ka LTV, veidojot raidījumu "Rīta panorāma", ir pārkāpusi LNT autortiesības un pārkāpusi negodīgas konkurences aizliegumu. LNT tolaik lūdza tiesu nodrošināt "Rīta panorāmas" raidījuma formāta pārtraukšanu un zaudējumu atlīdzības piedzīšanu par negodīgu konkurenci.

MTG TV un radio vadītāja Latvijā Baiba Zūzena toreiz skaidroja, ka lieta tiesā iesniegta, jo uzņēmums saskata autortiesību pārkāpumu un negodīgas konkurences aizlieguma neievērošanu. "Ir izmantots LNT rīta ziņu raidījuma "900 sekundes" formāts, lai izveidotu LTV rīta ziņu raidījuma konceptu "Rīta panorāma". Pēc LTV darbībām skatītājam rodas iespaids, ka LNT un LTV ir viens un tas pats rīta ziņu raidījums, jo notikusi klaja raidījuma formāta pārņemšana," uzsvēra Zūzena.

Tiesai bija jāizlemj jautājums par raidījuma formāta aizsardzību no autortiesību viedokļa un par to, vai konkrētie faktiskie apstākļi un LTV darbības liecina par negodīgu konkurenci.

"Ar šādu prasību LNT var izraisīt publisku diskusiju par to, vai viņu pašu raidījumi nav starptautiski pieņemtu un plaši zināmu formātu kopijas," tolaik pauda LTV valdes priekšsēdētājs Ivars Belte. Ja tiktu atzīts LNT uzskats, ka aktuālo rīta ziņu raidījuma formāts ir aizsargāts ar autortiesībām, tad pašai LNT būtu bijis jāiegūst formāta tiesības uz šādu rīta ziņu raidījumu, jo pasaulē pirmais tā dēvētais nacionālais brokastu/rīta raidījums ir ASV kanāla NBC raidījums "Today", kas ēterā pirmoreiz tika pārraidīts 1952.gada 14.janvārī. Tā formāts tika atdarināts daudzās citās televīzijās visā pasaulē, skaidroja LTV pārstāvji.

"Ja tiesa atzītu LNT tiesības uz rīta ziņu raidījuma formātu, LNT iegūtu monopolu uz rīta ziņu raidījuma pārraidīšanu, tas liegtu ne tikai LTV, bet jebkuram citam televīzijas kanālam veidot līdzīga koncepta aktuālo rīta ziņu raidījumu," izteicās Belte, uzsverot, ka LTV ir gatava savu viedokli aizstāvēt tiesā.

Source

LETA

Tags

Latgale LNT LTV MTG (Modern Times Group)
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form