Foto: AFI

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Juris Lujāns (LPP) uzskata, ka jāsamazina iespaids par Rīgu kā seksa tūrisma metropoli, informēja vicemēra preses sekretārs Edgars Vaikulis.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Lujāns uzskata, ka būtu jāsamazina spēļu zāļu un striptīzu klubu reklāmas, bet Latvijas asociēšana ar skaistām sievietēm būtu jāizmanto, lai izplatītu priekšstatu par Rīgu kā modes un skaistumkopšanas metropoli.

Ministrs pēc iepazīšanās ar Latvijas Tūrisma biroja Londonā šogad veiktā pētījuma rezultātiem secinājis, ka plašā naktsklubu, striptīza bāru un "masāžas salonu" reklāma rada nevēlamu priekšstatu par Rīgu kā "seksa tūrisma" centru.

Pētījums liecina, ka britu jauniešu vidū pieaug interese par došanos uz Rīgu tā saucamajās īsajās pilsētas brīvdienās uzdzīves jeb "stagg party" nolūkā. Tradicionāli šī tendence aizsākusies no puišu grupām, kas ārzemēs izklaidējas pirms kāzām vecpuišu ballītēs, bet tagad termins "stagg" tiek attiecināts uz visām jauniešu grupām, kas uz ārvalstīm dodas šādos uzdzīves nolūkos.

Šai tūristu kategorijai raksturīga pastiprināta alkohola un citu apreibinošo vielu lietošana, trokšņaina uzvedība un zems kultūras līmenis attieksmē pret attiecīgo valsti, tās kultūru, iedzīvotajiem un citiem tūristiem, kas bieži ir maksātspējīgāki.

"Tūrisma nozare Latvijā tikai tagad sāk attīstīties, un mēs neesam tik bagāti, lai varētu atļauties šķirot tūristus vēlamajos un nevēlamajos. Taču mums nevajadzētu pieļaut, ka šāda reklāma par Rīgu sāk dominēt, tādējādi bojājot arī valsts tēlu kopumā. Bet jaunieši uz šejieni brauks arvien vairāk, un to mums viņiem nevajadzētu liegt," uzskata vicemērs.

Latvijas Tūrisma biroja Londonā veiktajā pētījumā atklājies, ka britu tūristu vidū Rīga galvenokārt asociējas ar vecpilsētas viduslaiku apbūvi, jūgendstila ēkām Rīgas centrā un skaistām sievietēm.

"Tas ir nenoliedzams fakts, ka Latvijas sievietes ir skaistākās pasaulē, un mēs nedrīkstam nenovērtēt šī Latvijas tēla nozīmi. Tikai tam vajadzētu kļūt nevis par seksa tūrisma dzinuli, bet gan lai reklamētu Latvijas galvaspilsētu kā, piemēram, skaistumkopšanas un modes metropoli. Rīgai ir visas iespējas par tādu kļūt," uzskata Lujāns.

Viņš uzsver, ka Rīgā un arī citur Latvijā ir ļoti augsta skaistumkopšanas pakalpojumu kvalitāte, bet cenas ir vairākas reizes zemākas nekā Rietumeiropā.

Lujāns ierosinājis, ka reklāmas materiālos par atpūtu Rīgā, arī starptautiskās lidostas "Rīga" reklāmas stendos un izklaides un atpūtas ceļvedī "Riga This Week" vajadzētu veltīt lielāku uzmanību kultūras un aktīvās atpūtas iespējām, mazāk reklamējot striptīza klubus, kazino un spēļu zāles.

Viņš arī gatavojas lūgt Rīgas Tūrisma koordinācijas un informācijas centru sadarbībā ar ceļveža "Riga This Week" izdevējiem sniegt savus priekšlikumus, kā arī aicina pašvaldības un valsts institūcijas analizēt nepieciešamās izmaiņas Latvijas tūrisma mārketinga politikā.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form