Foto: LETA

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) konkursā par ziņu un informatīvi analītisko raidījumu veidošanu nacionālajos komerciālajos elektroniskajos medijos uzvarējušas televīzijas "TV3", "RīgaTV 24" un "Re:TV", kā arī "Radio Tev" un "Radio SWH", informēja NEPLP pārstāvji.

Šis ir pirmais no četriem konkursiem, kas paredzēti komerciālo mediju atbalstam, lai pārvarētu Covid-19 krīzi, skaidro padomē. Valsts atbalstu, kas šajā pirmajā konkursā ir 463 056 eiro, sabiedriskā pasūtījuma īstenošanai saņems trīs komerciālās televīzijas un divi komerciālie radio.

Finansējums tiks piešķirts "All Media Latvia" kanāla "TV3" trīs raidījumiem. "TV3 ziņas" saņems 99 740 eiro, "Nekā personīga" - 67 135 eiro un "900 sekundes" - 38 975 eiro.

AS "TV Latvija" jeb televīzijai "RīgaTV 24" līdzekļi arī tiks piešķirti trīs raidījumu veidošanai. Raidījums "Uz līnijas" saņems 45 235 eiro, "Ziņu TOP 5" saņems 45 094 eiro un "Kur tas suns aprakts" saņems 8816 eiro.

SIA "Vidzemes Televīzija" jeb televīzija "Re:TV" raidījuma "Covid-19 aktivitātes Latvijas reģionos" veidošanai iegūs 29 695 eiro un raidījuma "Ikdiena" tapšanai - 15 775 eiro.

SIA "Radio Tev" raidījumu "Radio Tev ziņas Tev", "Radio Tev intervija Tev" un "Radio Tev rīts Tev" veidošanai piešķirti 33 327 eiro. AS "Radio SWH" raidījuma "Galvenās stundas ziņas" veidošanai piešķirti 49 875 eiro, bet raidījuma "Ārpus kārtas ziņas par Covid-19" veidošanai piešķirti 29 380 eiro.

Finansējumu veido daļa no viena miljona eiro finansējuma, kas piešķirti NEPLP sabiedriskā pasūtījuma īstenošanai komerciālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos.

NEPLP padomes priekšsēdētāja vietniece Aurēlija Ieva Druviete norāda, ka piešķirtais finansējums ir nozīmīgs atbalsts Latvijas informatīvās telpas stiprināšanā un profesionālas un kvalitatīvas žurnālistikas sekmēšanā, pārvarot krīzi.

"Konkursā nozīmīga loma tika piešķirta arī mediju spējai sasniegt iespējami plašu Latvijas sabiedrību, nodrošināt satura pieejamību un iedzīvotāju iesaisti satura veidošanā. Tāpat, nosakot rezultātus, tika vērtēta arī pretendentu finansiālā kapacitāte, apgrozījums un reklāmas ieņēmumu kritums, kā arī darbība saskaņā ar noteiktajiem žurnālistikas ētikas un profesionalitātes standartiem," pauž Druviete.

NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš akcentē, ka visi raidījumi, kuri saņēma atbalstu šajā konkursā, dod būtisku ieguldījumu informatīvās telpas drošībā. "Tikai ar šādu - uzticamu, tepat Latvijā radītu saturu mēs varam dot pretsparu tiem meliem, ko izplata Latvijai naidīga valsts," pauž Āboliņš.

Viņš skaidro, ka šoreiz uz finansējumu varēja pretendēt ziņu un informatīvi analītiskais saturs, taču nākamajos konkursos tiks atbalstīti gan reģionālo, gan izklaides, gan kultūras, gan cita veida raidījumi.

"Vienlaikus ar nožēlu jāsecina, ka komercmediju īpašnieki joprojām cenšas ietaupīt uz savu darbinieku sociālo garantiju rēķina, izvairoties no pilnas sociālā nodokļa nomaksas un nepieņemot darbā operatorus, montāžistu un citus, bez kuriem ziņu pārraides nebūtu iespējams," uzsver NEPLP loceklis Jānis Eglītis, kurš pats vēl nosacīti nesen bija komercmedija žurnālists.

"Šāda rīcība ir īpaši ciniska pandēmijas laikā un turpmākajos konkursos tiks ļoti rūpīgi vērtēta," pauž Eglītis, atgādinot, ka viens no valsts atbalsta mērķiem ir tieši satura radītāju sociālo garantiju stiprināšana.

NEPLP norāda, ka ir izsludināts otrais konkurss ziņu, informatīvi analītisko un pētniecisko, kā arī uz sabiedrības ilgtspēju vērstu raidījumu veidošanai un izplatīšanai komerciālajos reģionālajos un vietējos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, kā arī plašsaziņas līdzekļos, kas raida mazākumtautību valodās. Konkursā var piedalīties arī mediji, kas sadarbojas ar diasporai paredzēta satura veidotājiem.

Nākamajā nedēļā plānots izsludināt konkursu, atbalstot kultūras, sporta un informatīvi izklaidējoša satura veidošanu komerciālajos medijos. NEPLP uzsver, ka konkursa uzvarētāji tiks izraudzīti, ņemot vērā caurspīdīgus kritērijus, vērtējot TV un radio raidījumu žurnālistikas kvalitāti, mērķauditorijas sasniedzamību un mediju uzņēmumu sociālo atbildību un reklāmas ieņēmumu krituma apmēru.

LETA jau ziņoja, ka valdība 7.aprīlī atbalstīja 2,04 miljonu eiro piešķiršanu Latvijas masu mediju atbalstam no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem.

Jau vēstīts, ka ārkārtējā situācija valstī Covid-19 izplatības mazināšanai pagarināta līdz 12.maijam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!