Šorīt no Liepājas ceļā uz Baltkrieviju devusies kravas mašīnu karavāna, kas uz kaimiņvalstī esošo alus darītavu "Kriņica" transportē deviņas milzīga izmēra iesala mucas, vēsta laikraksts "Biznes & Baltija". Katras mucas garums ir 17 metri, bet diametrs - 6,31 metrs.
Kā laikrakstam atzīst transporta firmas "Uno Transport" līdzīpašniece Svetlana Voroncova, kas organizē mucu pārvešanu uz Baltkrieviju, šī ir visai sarežģīta transportēšanas operācija, jo katru dienu tādas kravas pa Latvijas ceļiem netiek vadātas. Iepriekš līdzīga operācija veikta, kad uz Pļaviņu HES vests 119 tonnas smagais transformators.

Autokolonnas vidējais ātrums būs 20 līdz 30 kilometri stundā un Latvijas-Baltkrievijas robežu tā plāno šķērsot naktī uz trešdienu.

Ņemot vērā, ka automašīnu ar kravu kopējais augstums ir vairāk nekā 7 metri, "Uno Transport" no Liepājas uz Baltkrieviju nācies izvēlēties netradicionālu ceļu. Automašīnu karavāna no Liepājas pa A9 šoseju dosies līdz Lielupes tiltam, tad - pa Ventspils-Rīgas šoseju līdz Rīgas apvedceļam, pa apvedceļu līdz pagriezienam uz Vecumniekiem. Tālāk karavāna dosies līdz Lietuvas robežai, gar kuru mucas tiks transportētas līdz Daugavpilij. Latvijas-Baltkrievijas robežu mucas šķērsos Silenes robežkontroles punktā.

Lai vestu mucas pa Latvijas ceļiem, iepriekš šī transportēšanas operācija saskaņota ar vairām institūcijām un uzņēmumiem, kā, piemēram, VAS "Latvenergo", SIA "Lattelekom" un VAS "Latvijas dzelzceļš". Kā skaidro Voroncova, atsevišķos ceļa posmos ar dažādu komunikāciju vadu pacelšanu, lai automašīnu kolonna varētu izbraukt cauri, nevarēs iztikt. Tādēļ dažās vietās tos nāksies pārgriezt.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!