Notiek sarunas par Krievijas TV kanāla 'Doždj' raidīšanu no Rīgas
Foto: RIA Novosti/Scanpix

Patlaban notiek sarunas par Krievijā aizliegtā neatkarīgā televīzijas kanāla "Doždj" raidīšanu no Rīgas, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) priekšsēdētājs Ivars Āboliņš aģentūrai LETA apliecināja, ka šādas sarunas notiek, un tajās piedalās vairāki uzņēmumi, taču viņš nekomentēja, kuri mediju nozares komersanti šajā procesā ir iesaistīti.

Sarunu veiksmīgs iznākums un "Doždj" raidīšana no Rīgas neoficiāli tiek uzskatīti par ļoti ticamu rezultātu. Aģentūrai LETA gan zināms, ka sarunas norit ne vien par "Doždj", bet vēl citu Krievijai auditorijai pamatā paredzētu TV kanālu iespējamu darbošanos no Rīgas.

"ReTV" veidotājas SIA "Vidzemes televīzija" valdes priekšsēdētājs Ingemārs Vekteris aģentūrai LETA sacīja, ka pagaidām nevar pastāstīt, vai un kādas sarunas notiek ar Krievijas neatkarīgajiem medijiem.

"TV24" direktors Klāvs Kalniņš aģentūrai LETA teica, ka medijs ir sācis sarunas ar vairākiem Krievijas medijiem par iespējamo sadarbību. Viņš gan neatklāja, par kuriem medijiem ir runa. Pārrunas skarot plašu jautājumu loku - gan tehnisko nodrošinājumu un telpas, gan saturu. Kalniņš uzsvēra, ka "TV24" kā virszemes apraidē bez maksas pieejams kanāls saskata savu atbildību kvalitatīva satura nodrošināšanai.

Ar "Doždj" pārstāvjiem aģentūrai LETA pagaidām nav izdevies sazināties.

LETA jau ziņoja, ka, Krievijai slēdzot neatkarīgos masu medijus un ieviešot pilnīgu cenzūru, ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs apliecinājis Latvijas gatavību uzņemt vajātos Krievijas žurnālistus un palīdzēt viņiem, cik vien iespējams.

Kopš Krievijas prezidents Vladimirs Putins 24.februārī sāka iebrukumu Ukrainā, Krievijas varasiestādes ir pastiprināti vērsušās pret jau tā apspiestajiem medijiem.

Putins 5.martā parakstīja grozījumus Krievijas Kriminālkodeksā, kas paredz līdz 15 gadiem ilgu cietumsodu par "viltus ziņām", "valsts bruņoto spēku diskreditāciju" un aicinājumiem ieviest sankcijas pret Maskavu. Krievijas varasiestādes par viltus ziņām pasludinājušas jebkuru informāciju, kas atklāj Ukrainā pastrādātos kara noziegumus, civiliedzīvotāju slepkavošanu, krievu ciestos zaudējumus un ukraiņu tautas pretestību iebrucējiem.

Krievijā pat aizliegts pret Ukrainu uzsākto karu saukt par karu vai iebrukumu, vai jebkurā citā piemērotā vārdā. Visi mediji ir spiesti lietot Kremļa uzspiesto eifēmismu - "specoperācija".

Reaģējot uz mediju apspiešanu, pagājušajā nedēļā Krievijas neatkarīgais televīzijas kanāls "Doždj" paziņoja, ka uz laiku pārtrauc darbību, un direktoru padome nolēma slēgt radiostaciju "Eho Moskvi" un tās tīmekļa vietni.

Vācijas sabiedriskās raidorganizācijas "Deutsche Welle" (DW) birojs, kas februāra sākumā tika slēgts Maskavā, drīz atsāks darbu Rīgā, otrdien paziņoja raidorganizācijas vadība.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus

Tags

Edgars Rinkēvičs Krievija NEPLP Vācija Vladimirs Putins
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form