Palielinoties bezdarbnieku skaitam, saglabāsies un turpinās pieaugt rindas Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) filiālēs visā Latvijā, prognozē NVA darbinieki.
NVA Rīgas reģionālās filiāles Rīgas Klientu apkalpošanas centra vadītāja Sandra Sprukta pastāstīja, ka Apkalpošanas centrā Jēzusbaznīcas ielā 11 dienā vidēji tiek apkalpoti no 150 līdz 180 cilvēkiem, Sadovņikova ielā 20 - vidēji no 70 līdz 80 bezdarbniekiem, Brīvības gatvē 266 - vidēji no 85 līdz 95 cilvēkiem dienā.

Laikā no 31.janvāra līdz februāra vidum visvairāk jaunu bezdarbnieku reģistrēts NVA Rīgas reģionālajā filiālē, kur vērsās 3860 cilvēki, tāpat daudz bezdarbnieku ir piereģistrēts NVA Liepājas rajona filiālē, kur tie bija 746, Daugavpilī - 555, Rēzeknē - 524, Jelgavā - 499, bet Ventspilī - 317 bezdarbnieki.

Savukārt vismazāk bezdarbnieku šai periodā reģistrēts NVA Balvu filiālē - 125, Alūksnē - 126, Gulbenē, kur tie bija 138 cilvēki.

NVA darbinieki stāsta, ka visvairāk cilvēku nāk reģistrēties bezdarbnieka statusa iegūšanai pirmdienās un rīta pusē.

NVA darbinieku skaits netiks palielināts, tāpēc darbiniekiem nākas elastīgi pielāgoties situācijai un strādāt ražīgāk. Tāpat inspektoriem palīdz citi kolēģi. Taču, neskatoties uz grūtībām, katru cilvēku NVA darbinieki cenšoties apkalpot ātri un pieklājīgi, kā arī izturas ar pietāti, jo "mūsu klienti diemžēl uz aģentūru nāk bēdīgu, pat traģisku apstākļu dzīti - viņi ir zaudējuši darbu", uzsver NVA.

Pie NVA inspektoriem bezdarbnieks jau pirmajā pieņemšanas reizē saņemot visu nepieciešamo informāciju - gan par NVA rīcībā esošajām vakancēm, gan par bezdarbnieka tiesībām un pienākumiem, gan par daudzajiem NVA pakalpojumiem, kas bezdarbniekam var palīdzēt atgriezties darba tirgū.

Ļoti lietderīgi pašreizējos apstākļos būtu noderējusi datorizētā reģistrēšanas sistēma, tāpēc NVA vadība atbildīgajiem darbiniekiem ir uzdevusi rast risinājumu šādu sistēmu ieviešanai lielākajās Latvijas NVA filiālēs.

NVA jau 2008.gada rudenī sniedza ieteikumus NVA filiālēm izvērtēt rezerves variantus rīcībai, ja būtu liels jauno klientu pieplūdums. Savukārt klientiem, kas jau ir uzskaitē, nav jāgaida rindā, jo vizītes tiek nozīmētas uz konkrētu laiku.

Sākot ar šā gada 12.februāri, bezdarbnieki, kuri nav strādājuši līdz 1996.gadam un nav strādājuši ārvalstīs, reģistrējoties bezdarbnieka statusa iegūšanai NVA, turpat var aizpildīt iesniegumu bezdarbnieka pabalsta saņemšanai. Tas gan pagarina klienta apkalpošanas procedūru NVA, tomēr būtiski ietaupa darbu zaudējušā cilvēka laiku, jo viņam nav vēl papildus jāiet uz Valsts sociālās apdrošināšanas nodaļu, lai tur kārtotu bezdarbnieka pabalsta saņemšanas formalitātes, uzsver NVA pārstāvji.

Kā ziņots, šobrīd uz vienu NVA piedāvāto vakanci pretendē 38 bezdarbnieki.

Pēc NVA direktores Baibas Paševicas teiktā, tā ir kritiska robeža, jo, piemēram, iepriekšējā gada sākumā uz vienu brīvu darba vietu pretendēja trīs bezdarbnieki un darba meklētāji.

NVA apkopotā informācija par februāra pirmajām dienām liecina, ka valstī ir ap 93 000 jeb 8,6% bezdarbnieku, bet dienā vidēji bez darba paliek aptuveni 1000 strādājošo. Šajā situācijā visoptimistiskākā prognoze varētu būt, ka bezdarba līmenis gada beigās sasniegs 11%, taču līdzšinējās prognozes un novērojumi neliecina, ka bezdarbs varētu mazināties vai palikt konstants. Visticamāk, tas pārsniegs prognozētos 11%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!