OCTA polises iegādi laikus plāno 53% autovadītāju, visapzinīgākie autobraucēji ir reģionos, secināts AAS "Balta" un "Snapshots" aptaujā par OCTA apdrošināšanas iegādes paradumiem.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Gandrīz trešdaļa Rīgā aptaujāto autovadītāju atzīst, ka neinteresējas par OCTA derīguma termiņu un paļaujas uz sava dzīvesbiedra atgādinājumiem vai dažādām OCTA pārdošanas akcijām.

Savukārt autovadītāji reģionos aktīvāk rūpējas par OCTA iegādi un laikus sazinās ar savu apdrošinātāju, kā arī ir labi informēti par savas OCTA polises derīguma termiņa beigām.

Tāpat secināms, ka Rīgas autovadītājiem ir daudz spontānāki OCTA iegādes paradumi, jo tikai 17% no aptaujātajiem rīdziniekiem polises iegādi plāno laikus, kamēr reģionos šis rādītājs sasniedz 29%.

Savukārt jautājumos par polišu cenu izmaiņām var konstatēt, ka visās vecuma grupās ir no 14% līdz pat 21% autovadītāju, kas atzīmē cenu saglabāšanos iepriekšējā gada līmenī vai pat norāda uz to pieaugumu.

"Tas apliecina, ka pat vispārēja OCTA cenu samazinājuma apstākļos apdrošinātāji ir sākuši rūpīgāk izvērtēt katra individuālā klienta risku un cenas 2010.gadā samazinājās galvenokārt apzinīgajiem braucējiem, kas nav bijuši iesaistīti negadījumos," skaidro "Baltas" valdes loceklis Kristians Pudans.

Tiesa, aptuveni trešdaļa respondentu atzina, ka nav sekojuši līdzi OCTA cenu izmaiņām vispār, un lielākais īpatsvars cilvēku, kuri norādīja, ka neseko līdzi cenu izmaiņām, bija respondentu grupā ar zemiem ienākumiem.

Tieši jaunāko aptaujas dalībnieku grupā visvairāk autovadītāju neprata atbildēt par cenu izmaiņām - kopumā 45%. Līdzīgas tendences bija novērojamas arī vecāko autovadītāju grupās - vecumā pēc 40 gadiem, kur šis rādītājs sasniedza 35%.

Aptauja parāda, ka par OCTA cenu vairāk interesējas vīrieši, jo 38% aptaujāto sieviešu nespēja sniegt atbildi uz jautājumu par to izmaiņām. Vīriešiem šis rādītājs bija 22%.

"Cilvēkiem nepieciešams apzināties, ka apdrošināšana ir pakalpojums, ko vajag ne tikai rūpīgi izvērtēt, bet arī pilnvērtīgi izmantot, jo apdrošināšanas pamatā ir mērķis nodrošināt to, ka cietušais bez liekiem papildu izdevumiem var segt savai veselībai un mantai radītos zaudējumus, novēršot negadījuma sekas," uzsver Pudans.

Aptaujā tika apzināti vairāk nekā 1000 respondentu visā Latvijā, lai noskaidrotu, kā cilvēki atceras par nepieciešamību atjaunot OCTA polisi un kādas izmaiņas klienti ir novērojuši attiecībā uz OCTA cenām aizvadītā gada laikā.

AAS "Balta" ietilpst "RSA Group" ("Royal Sun Alliance Group"), kas ir viena no pasaulē vadošajām starptautiskajām apdrošināšanas grupām ar 300 gadu pieredzi.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form