Kā būtiskāko iemeslu, lai atteiktos no šo riepu izmantošanas Latvijā, CSDD min ceļu bojāšanu. Ņemot vērā globālo sasilšanu, kuras rezultātā arī ziemas Latvijā kļūst arvien maigākas, radzes salīdzinoši siltajās, bezsniega un bezledus ziemās ievērojami bojā asfalta klājumu, skaidro direkcija. Piemēram, bremžu stends tehniskās apskates stacijās, kura struktūra ļoti atgādina asfalta klājumu, pēc ziemas sezonas jāmaina, jo riepas ar radzēm to pilnībā sabojā. Līdzīgi notiek ar asfaltu ielās.
Arī ziemas riepu bez radzēm ražošanā panākts tāds līmenis, ka tās savu īpašību un bremzēšanas ceļa ziņā maz atšķiras no riepām ar radzēm, informē CSDD.
Pēc riepu ražotāju "Michelin" sniegtās informācijas, patlaban no visām ziemas riepām, kas tiek tirgotas Latvijā, aptuveni 20-30% ir riepas ar radzēm. Igaunijā šis rādītājs sasniedzot 70-80%.
Riepu ražotājs paredz, ka turpmāko gadu laikā šī proporcija pakāpeniski samazināsies un palielināsies parasto ziemas riepu skaits.
Aizliegums izmantot riepas ar radzēm pastāv arī vairākās citās Eiropas valstīs, izņemot Skandināviju.