Izdarot grozījumus likumā "Par autoceļiem", Satiksmes ministrija (SM) vēlas palielināt autoceļu pārvaldīšanas, uzturēšanas un renovācijas finansējumu.
Grozījumi, kurus pirmdien akceptēja valdības komiteja, tiks iesniegti Saeimā kopīgā paketē ar likumu par valsts budžetu 2009.gadam.

Normatīvā akta būtība ir palielināt autoceļu pārvaldīšanas, uzturēšanas un renovācijas finansējumu, kas kārtējā gadā nedrīkst būt mazāks par plānotajiem valsts budžeta ieņēmumiem no transportlīdzekļu ikgadējās nodevas un no plānotajiem valsts budžeta ieņēmumiem no akcīzes nodokļa par naftas produktiem.

Noteiktais Valsts autoceļu fonda programmas finansējuma aprēķināšanas princips stājas spēkā 2014.gada 1.janvārī. Līdz tā spēkā stāšanās brīdim Valsts autoceļu fonda programmai piešķirtais finansējums kārtējā gadā nedrīkst būt mazāks par summu, kas atbilst plānotajiem valsts budžeta ieņēmumiem no transportlīdzekļu ikgadējās nodevas un daļas no plānotajiem valsts budžeta ieņēmumiem no akcīzes nodokļa par naftas produktiem.

Daļa no akcīzes nodokļa par naftas produktiem līdz ar grozījumiem 2009.gadā būs 75%, 2010.gadā - 80%, 2011.gadā - 85%, 2012.gadā - 90%, bet 2013.gadā - 95%.

SM skaidro, ka ik gadu samazinās braukšanas kvalitāte valsts autoceļu tīklā atlikto rekonstrukcijas darbu dēļ. Galvenais iemesls ir nepietiekamais finansējums. Sākot ar 2007.gadu, pateicoties grozījumiem likumā "Par autoceļiem" situācija sāka uzlaboties, taču nepietiekami, jo atlikto darbu apjoms ir pārāk liels. Īpaši kritiskā stāvoklī ir valsts 1. un 2.šķiras autoceļu tīkls, kas būtiski ietekmē administratīvi teritoriālās reformas gaitu.

SM uzskata, ka nepieciešams trīskārtīgi palielināt finansējumu valsts 2.šķiras autoceļu sakārtošanai, kas kopā ar administratīvi teritoriālās reformas pabeigšanu Latvijas teritorijā veicinātu novadu ekonomisko attīstību un to centru pieejamību novadu iedzīvotājiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!