Eiropas izcilākā tūristu galamērķa (EDEN) nosaukumu Latvijā 2007.gadā ir ieguvusi Kuldīga. Kuldīga ieguvusi tiesības izmantot EDEN zīmolu tūrisma vietas popularizēšanā ne tikai Latvijā, bet visā Eiropā, informēja Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) sabiedrisko attiecību speciālists Normunds Ķietis.
Par tūrisma attīstību un tūrisma iespējām Kuldīgā tiks uzņemtas divas videofilmas, kā arī tiks nodrošināta publicitāte ne tikai Latvijā, bet arī 2007.gada Eiropas tūrisma forumā Portugālē.

EDEN projektu konkursa finālam tika izvirzīti astoņi tūristu galamērķi - Sigulda, "Latvijas kultūras tradīciju šūpulis - Dikļi", Engures pagasts, Tērvetes dabas parks, Mārcienas pagasts, "Tukuma rajons - uz Tukumu pēc smukuma", "Kuldīgas vecpilsēta Ventas senlejā" un "Zemgales pērles Lielupes augštecē".

Projekta gaitā ekspertu komisija izvērtēja visus projekta pieteikumus, iepazinās ar reālo situāciju tūrisma vietās, aptaujājot gan pašvaldību pārstāvjus, gan noskaidrojot tūrisma uzņēmēju un vietējo iedzīvotāju viedokļus par tūrisma attīstību.

Par šīm tūrisma vietām bija iespējams arī nobalsot internetā. Par interneta balsojuma līderi kļuva Sigulda.

Šodien Kuldīgā noris projekta noslēguma pasākums, kura laikā ekonomikas ministrs Jurijs Strods (TB/LNNK) pasniegs balvas EDEN uzvarētājiem un dalībniekiem.

Kā atzīst "EDEN - Latvija" projekta vadītājs Armands Muižnieks, visas finālā iekļuvušās pašvaldības sadarbībā ar uzņēmējiem un vietējiem iedzīvotājiem bija sagatavojušas pārliecinošus projekta pieteikumus.

Viņš skaidro, ka savos plānošanas dokumentos, veiktajās aktivitātēs, radošajā pieejā tūristu piesaistei un tūrisma iespējamās negatīvās ietekmes mazināšanā pašvaldības ir pārdomāti pozicionējušas savu tūristu galamērķi.

Kā ziņots, saskaņā ar Eiropas Komisijas vadlīnijām šajā konkursā nevarēja piedalīties nacionālas nozīmes pilsētas - Daugavpils, Jelgava, Jūrmala, Liepāja, Rīga, Valmiera un Ventspils.

TAVA iepriekš norādīja, ka nelielais iesniegto projektu skaits zināmā mērā liecina par to, kā pašvaldības attiecas pret tūrismu un tā nozīmi pagasta vai rajona ekonomikā, kā sadarbojas ar vietējiem uzņēmējiem, kā arī par daudziem citiem faktoriem.

Konkursa mērķis ir veicināt tūristu galamērķu lauku teritorijās pazīstamību, veicināt kvalitatīvu tūrisma produktu veidošanu, vērst pašvaldību uzmanību tūrisma attīstības dokumentu un sistēmas sakārtošanai tajās vietās, kur tūrisms ir noteikts kā prioritāra uzņēmējdarbības forma.

Kopējais projekta finansējums ir 88 000 eiro (61 000 latu). 2006.gadā no 25 Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm un piecām kandidātvalstīm šādam projektam atbalstu saņēma 12 ES dalībvalstis un viena ES kandidātvalsts - Horvātija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!