Par pretlikumīgu PTAC direktores citāta iekļaušanu reklāmā TV3 uzliek bargu sodu
Foto: DELFI

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ar 6000 eiro sodījis SIA „TV 3 Latvia” par to, ka reklāmās izmantots PTAC direktores Baibas Vītoliņas sniegtās intervijas izvilkums bez viņas piekrišanas, turklāt tas izrauts no konteksta, portāls „Delfi” uzzināja PTAC.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Lēmums pieņemts saistībā ar aprīļa sākumā LNT un citos MTG grupas kanālos raidīto reklāmu, kurā mudināja skatītājus atteikties no „Lattelecom" sniegtajiem interaktīvās televīzijas pakalpojumiem saistībā ar TV3 translēšanas pārtraukšanu. 

Reklāmā bez viņas piekrišanas tika izmantots PTAC direktores citāts, kas izrauts no sniegtās intervijas konteksta un pasniegts pārprotami un tendenciozi.  Šāda reklāma ir pretlikumīga, jo pārkāpj gan Reklāmas likumu, kas aizliedz izmantot reklāmā personu, bez tās piekrišanas, gan mazināt sabiedrības uzticēšanos reklāmai, gan arī Negodīgas komercprakses aizlieguma likumu, jo maldina patērētājus, norāda PTAC. 

TV3 sodīta par Reklāmas likuma pārkāpšanu un negodīgas komercprakses īstenošanu, jo patērētāji varēja pieņemt lēmumu lauzt noslēgto līgumu par interaktīvās televīzijas pakalpojuma izmantošanu vai mainīt pakalpojumu sniedzēju, ar kuru noslēgts līgums par „Lattelecom" interaktīvās televīzijas pakalpojumu sniegšanu, ko citādi, ja reklāma netiktu sniegta, patērētājs nebūtu pieņēmis.

Reklāmā iekļautais no konteksta izraitais citāts bijis pretrunā ar PTAC pausto publisko viedokli „Lattelecom" un TV3 strīdā par telekanāla retranslēšanu, kurā PTAC  tieši mudināja patērētājus pirms lēmuma pieņemšanas rūpīgi izsvērt un apzināties sekas gadījumā, ja līgums tiek lauzts.

PTAC norāda, ka minēto pārkāpumu pastiprina arī tas, ka reklāmā izmantotā amatpersona ir PTAC kā valsts pārvaldes iestādes, kuras darbības mērķis ir efektīvas patērētāju tiesību un interešu aizsardzības nodrošināšana, direktore, kuras sniegtajam viedoklim par patērētāju tiesību jautājumiem patērētāji jo īpaši uzticas vai varētu uzticēties.

PTAC ir saņēmis arī Latvijas Reklāmas asociācijas Ētikas padomes 2014.gada 15.maija lēmumu, kurā nolemts atzīt konkrēto reklāmu par „neobjektīvu, maldinošu un pārprotamu, kas turklāt sava maldinošā rakstura dēļ varēja ietekmēt patērētāju ekonomisko rīcību un kaitēt SIA „Lattelecom"", neatbilstošu Latvijas Reklāmas profesionāļu ētikas kodeksam. Ņemot vērā, ka TV3 ir Reklāmas asociācijas biedrs, tai ir saistošs Latvijas Reklāmas profesionāļu ētikas kodekss.

PTAC, vērtējot pārkāpumu, ņēma vērā arī, ka 29.maijā TV3 sodīta par profesionālai rūpībai neatbilstošas komercprakses īstenošanu ar 5000 eiro. TV 3 marta pirmajā pusē īstenoja komercpraksi, sniedzot informāciju saistībā ar TV3 turpmāku nepieejamību „Lattelecom" interaktīvajā televīzijā. PTAC konstatējis, ka TV3 nav rīkojusies atbilstoši profesionālajai rūpībai, jo komercpraksē tika izmantota informācija par it kā tikai 18 eiro centiem, kas patērētājiem būtu jāpiemaksā, lai turpinātu skatīties TV 3 „Lattelecom" interaktīvajā televīzijā.

Patērētāji arī tika nepamatoti aicināti lauzt līgumus ar „Lattelecom" un noslēgt tos ar citiem pakalpojumu sniedzējiem, brīdī, kad vēl turpinājās pārrunas starp „Lattelecom" un TV 3, tādējādi negodīgā veidā izmantojot patērētāju uzticēšanos sniegtajai informācijai un zināšanu trūkumu par visiem līguma starp Lattelecom un TV 3 slēgšanas apstākļiem.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Tet LNT MTG (Modern Times Group) Patērētāju tiesību aizsardzības centrs PTAC Reklāmas TV3
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form