Kuģu aģentēšanas kompānija SIA "Hanza jūras aģentūra" īsā laikā ir gatava nodrošināt prāmi satiksmes organizēšanai starp Rīgu un Stokholmu, informēja uzņēmuma direktora vietnieks Normunds Strods.
Tomēr, kā norādīja Strods, prāmja aģentēšanas pamatprasība ir nacionālas prāmju kompānijas nodibināšana, kuras kontrolpakete piederētu Latvijas valstij. "Hanza jūras aģentūras" sakari nacionālās prāmju kompānijas nodibināšanas gadījumā ļautu Rīgas - Stokholmas prāmju līnijā nodrošināt prāmi viena mēneša laikā, apgalvoja Strods.

Mēneša laikā pēc nacionālās prāmju kompānijas dibināšanas esot iespējams aģentēt "Mihaila Šolohova" tipa prāmi, bet Rietumu standartiem atbilstošu prāmi kompānija spētu piesaistīt gada laikā. Strods apgalvoja, ka sadarbībā ar uzņēmuma partneriem no Zviedrijas gada laikā iespējams aģentēt prāmi, kurš kvalitātes ziņā būtu pārāks par tiem prāmjiem, kas piestāj Tallinas ostā.

Lai prāmju līnija starp Rīgu un Stokholmu varētu veiksmīgi funkcionēt, nepietiek ar vienas kuģu aģentūras pūliņiem, bet šim pasākumam nepieciešams valsts un pašvaldības atbalsts, uzsvēra Strods.

"Hanza jūras aģentūra" līdz šim nav oficiāli vērsusies nevienā valsts iestādē ar priekšlikumu izveidot nacionālo prāmju kompāniju, lai nodrošinātu prāmju satiksmi starp Rīgu un Stokholmu, taču par uzņēmuma iespējām ļoti labi esot informēts jaunais Rīgas domes priekšsēdētājs Gundars Bojārs.

Rīgas mērs šodien žurnālistiem teica, ka viņš ir informēts ne tikai par "Hanzas jūras aģentūras" piedāvājumu, bet arī par divu citu firmu, kuras ir gatavas organizēt prāmju satiksmi ar Zviedriju, priekšlikumiem.

"Hanza Jūras aģentūra" sadarbībā ar Zviedrijas konsultantu kompānijas "Ressel Consulting AB" projektu prāmju līnijas Rīga - Stokholma atjaunošanai bija izstrādājusi jau pērn, tomēr toreiz tas netika realizēts, un prāmju satiksmi līnijā sāka nodrošināt "Mono līnijas".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!