Foto: stock.xchng

Neraugoties uz ilgstošām sarunām un saraksti SIA „Rīgas ūdens” nav izdevies saņemt samaksu par sniegtajiem ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumiem no virknes pilsētas daudzdzīvokļu ēkām, tādēļ pirmdien, 16.septembrī, tiks pārtraukta ūdensapgāde ēkām Rīgā Vienības gatvē 192, Jūrmalas gatvē 100, Dzeņu ielā 7 - korpuss 1 un Anniņmuižas ielā 20, portāls “Delfi” uzzināja uzņēmumā.

Savukārt viena nama - Anniņmuižas bulvārī 20 - pārvaldītājs uzsver, ka ūdens atslēgšanas draudi "ir godīgo maksātāju šantāža". "Esam nonākuši kā apburtajā lokā, no kura steidzami jāmeklē izeja, taču šādu ultimatīvu draudu izteikšana absolūti to neveicina. Nav noslēpums, ka vairāku nemaksātāju dēļ mājai par ūdensapgādi ir izveidojies parāds. Iepriekšējais apsaimniekotājs SIA „Namu apsaimniekošana" ir maksātnespējas procesā, taču uzņēmuma administrators informāciju par parādniekiem neatklāj, tādēļ nav saprotams, no kā parādus atgūt, ja mēs vai pašreizējais apsaimniekotājs tos „Rīgas ūdenim" apmaksāsim," sola šī nama pārstāvis Oskars Blumbergs.

Savukārt „Rīgas ūdens" ir informējis gan augstākminēto namu apsaimniekotājus, gan šo namu dzīvokļu īpašniekus par norēķinu situāciju par ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumiem, tomēr, neskatoties uz to, nav saņemta maksa par sniegtajiem pakalpojumiem.

Pēc ūdens piegādes pārtraukšanas dzeramais ūdens namiem tiks piegādāts ar autocisternām noteiktās rīta un vakara stundās. Par dzeramā ūdens piegādes grafikiem paziņojumi tiks izvietoti pie namu kāpņu telpām.

Ūdensapgādes atjaunošana būs iespējama brīdī, kad tiks saņemta samaksa par ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumiem. Lai iedzīvotāji pēc iespējas ātrāk varētu saņemt mūsu uzņēmuma sniegtos pakalpojumus SIA „Rīgas ūdens" aicina nekavējoties organizēt dzīvokļu īpašnieku kopsapulci, kas ir vienīgā institūcija, kas konkrētajā situācija var pilnvarot kādu pārstāvi vai pārvaldnieku ātri organizēt norēķinus ar uzņēmumu „Rīgas ūdens".

"Rīgas ūdens" pārstāvji ir gatavi piedalīties dzīvokļu īpašnieku kopsapulcēs, lai kopīgi meklētu risinājumus un pēc iespējas ātrāk atjaunotu ūdensapgādi ierastajā režīmā.

Uzņēmumā uzskata, ka notiek pakalpojumu kreditēšana nemaksātājiem no to rīdzinieku puses, kas savlaicīgi norēķinājušies par ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumiem.

Diemžēl arī septembra trešajā dekādē gaidāmi jauni centralizētas ūdensapgādes atslēgumi iedzīvotājiem, par ko konkrēto namu apsaimniekotāji un dzīvokļu īpašnieki savlaicīgi ir informēti.

"Rīgas ūdens" atgādina, ka līdz 30.septembrim parādniekiem, veicot pilnu parādu apmaksu par saņemtajiem ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumiem, aprēķinātais līgumsods tiks dzēsts.

Jau vēstīts, ka pēdējā ceturkšņa laikā ir auguši parādi par ūdens apgādi trīs privāto namu pārvaldnieku - SIA "RD Real Estate", SIA "Latio Namsaimnieks" un SIA "RBSSKALS serviss" - mājās, liecina uzņēmuma "Rīgas ūdens" pašvaldībai sniegtā informācija.

Vairāk nekā trīs mēnešus nav maksāts par ūdensapgādi 32 daudzdzīvokļu ēkās, tāpēc tās var atslēgt no centralizētas ūdensapgādes.

Ceturtdien, 12.septembrī, paziņojumu presei izplatījis SIA "Latio namsaimnieks", ko iepriekš "Rīgas ūdens" minējis starp tiem uzņēmumiem, kuru apsaimniekotajos namos izveidojušies parādi par ūdeni. Tajā uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Aivars Gontarevs norāda, ka „Rīgas ūdens" 11.septembrī izplatītā informācija par nekustamā īpašuma pārvaldīšanas un apsaimniekošanas uzņēmuma SIA „Latio namsaimnieks" veikto maksājumu pasliktināšanos neatbilst patiesībai.

„Rīgas ūdens" ļaunprātīgi izmanto dominējošo stāvokli, lai piespiestu iedzīvotājus vēlreiz apmaksāt rēķinus, kurus tie jau bija samaksājuši māju iepriekšējiem apsaimniekotājiem, kas savukārt ar ūdensapgādes uzņēmumu nebija norēķinājušies. Pēc tam, kad „Latio namsaimnieks" pārņēma apsaimniekošanā vairākas daudzdzīvokļu mājas, „Rīgas ūdens" dzīvokļu īpašniekiem izvirzīja prasības apmaksāt iepriekšējo apsaimniekotāju darbības laikā radušos parādus un līgumsodus, norāda uzņēmuma vadītājs.

Turklāt tieši „Rīgas ūdens" ilgstoši nepievērsa pienācīgu uzmanību ienākošajiem maksājumiem un pavirši strādāja ar saviem klientiem un māju pārvaldniekiem, tādēļ par iepriekšējo periodu parādu rašanos ir atbildīgs arī pats uzņēmums.

""Rīgas ūdens" vadības rīcībā ir visa informācija par „Latio namsaimnieka" un tā klientu norēķiniem, tādēļ izplatīto informāciju par maksājumu kavēšanu uzskatām par apzinātiem meliem ar nolūku iebiedēt godprātīgos maksātājus," uzsver Gontarevs.

Viņš skaidro, ka „Latio namsaimnieks" divas reizes mēnesī veic maksājumus uzņēmumam „Rīgas ūdens" tādā apmērā, kādā saņem no šo māju iedzīvotājiem, un esošā naudas plūsma no pārņemtajām mājām ir 90-95% līmenī.

„Latio namsaimnieks" vadītājs uzskata, ka pie pilnībā atjaunotas naudas plūsmas draudēt iedzīvotājiem atslēgt ūdens padevi, nevis strādāt pie parādu atgūšanas likumdošanā noteiktajā kārtībā, ir vismaz sociāli bezatbildīgi un Rīgas pašvaldībai būtu jāpievērš uzmanība tās kapitālsabiedrības agresīvajai komercpraksei.

Gontarevs uzsver, ka „Latio namsaimnieks" vairākkārt uzņēmumam „Rīgas ūdens" ir piedāvājis sniegt visu informāciju par iedzīvotāju norēķiniem, kā arī mainīt esošo līgumu redakciju, lai pārvaldnieks būtu personīgi atbildīgs informācijas nesniegšanas vai maksājumu neveikšanas gadījumos, taču „Rīgas ūdens" nav spējis pieņemt situācijai atbilstošus lēmumus. Lai „Rīgas ūdens" varētu iedzīvotāju veikto samaksu saņemt ātrāk, „Latio namsainieks" ir piedāvājis ūdensapgādes uzņēmumam palīdzēt ieviest tiešos norēķinus.

„Diemžēl „Rīgas ūdens" izvairās no risinājumiem, kuru rezultātā uzņēmumam būtu jāsāk ar klientiem strādāt pašam. Tā vietā monopoluzņēmums ar aptuveni 30 miljonu latu lielu gada apgrozījumu izvēlas vieglāko no ceļiem, visas ar pakalpojumu apmaksu saistītās problēmas uzgrūžot vājākajam ķēdes posmam - iedzīvotājiem, kurus cenšas piespiest samaksāt par paša uzņēmuma iepriekšējos gados pieļauto neizdarību darbā ar debitoriem. Tā ir ņirgāšanās par iedzīvotājiem, kuriem draud atslēgt ūdensapgādi, nevis piedāvā atrisināt problēmu pēc būtības," norāda Gontarevs.

„Latio namsaimnieka" vadītājs akcentē, ka komunālo pakalpojumu uzņēmumiem savā darbībā ir jābūt sociāli atbildīgiem, taču „Rīgas ūdens" rīcība ir pilnīgi pretēja.

Tam būtu jākalpo par pamatu uzņēmuma kapitāldaļu turētājam - Rīgas pašvaldībai - izvērtēt „Rīgas ūdens" vadības atbilstību ieņemamajiem amatiem, uzsver Gontarevs.

„Sarunās ar „Rīgas ūdens" vadību kā piemēru vienmēr minu uzņēmuma „Rīgas siltums" vadību, kura ar pakalpojumu apmaksu saistītos jautājumus un problēmas risina sociāli atbildīgākā veidā. Abu uzņēmumu vadības atbildība ir identiska, taču „Rīgas siltuma" vadība nekad ar šantāžas palīdzību nav centusies godprātīgos maksātājus piespiest samaksāt nemaksātāju līgumsodus, uzņēmums ir izstrādājis saprotamus iepriekšējo parādu apmaksas grafikus. „Rīgas siltuma" klientu parādu summas ir vismaz četras līdz piecas reizes lielākas par „Rīgas ūdens" parādu summām, tāpēc šķiet dīvaina „Rīgas ūdens" vadības nespēja rast „Rīgas siltuma" panāktajiem kompromisiem identiskus risinājumus," uzskata „Latio namsainieka" vadītājs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!