Latvijas izglītības sistēma 10 gadu laikā nav spējusi nodrošināt normālu latviešu valodas apguvi mazākumtautību skolās,- šādu viedokli šodien pēc tikšanās ar Valsts prezidenti Vairu Vīķi-Freibergu pauda apvienības "Par cilvēktiesībām vienotā Latvijā" Saeimas deputāts Jakovs Pliners.
Pliners uzsvēra, ka saskaņā ar 2000.gada datiem gandrīz puse mazākumtautību skolu absolventu latviešu valodu pārvalda vāji un tajā saskatāma izglītības sistēmas vaina, jo daudzi latviešu valodas skolotāji mazākumtautību skolās nav speciālisti.

Kā norādīja PCTVL deputāts, nav šaubu par to, ka visiem Latvijā dzīvojošajiem ir jāzina latviešu valoda, taču valodas apguvi vajag nodrošināt ar pārdomātu izglītības sistēmu, nevis vardarbīgām metodēm.

Kā piemēru nepārdomātai izglītības sistēmai valsts valodas jomā Pliners minēja plānoto izglītības reformu 2004.gadā, kad mazākumtautību skolu 10.klašu skolēniem mācības būs jāsāk pēc bilingvālās metodes.

Nav saprotams, kā tiks nodrošināta bilingvālās mācību metodes ieviešana, ja valstī nav metodikas, mācību grāmatu un speciālistu, kas šo metodi ieviesīs, teica Pliners.

Deputāts piebilda, ka daudz pārdomātāk šajā jautājumā rīkojusies Igaunija, nosakot, ka bilingvālā mācību sistēma sāks darboties no 2007.gada un ka vietējā pašvaldība var lūgt valdību pēc vajadzības pagarināt bilingvālās metodes ieviešanas laiku.

Situācijas labošanai PCTVL atbalsta prezidentes izveidotās valsts valodas komisijas darbu un gatavojas piedalīties šīs komisijas darbā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!