Augsti lojalitātes rādītāji Latvijas pircēju vidū ir arī šampūniem un kondicionieriem.
"ACNielsen Latvia" pircēju tendenču pētījumā atklāts, ka visnelojālākie zīmolu izvēlē pircēji Latvijā ir pret pārtikas un nepārtikas precēm, jo vairāk nekā 70% iegādājas alternatīva zīmola preces.
Pētījumā secināts, ka pircēji Latvijā galvenokārt dod priekšroku lielveikaliem. "Latvijas pircēji ir vieni no mūsdienīgākajiem Centrālās un Austrumeiropas reģionā, lielāko daļu no pirkumiem paredzētā budžeta tērējot supermārketos un hipermārketos, kuru skaits turpina pieaugt," skaidroja Pukše.
Latvijā 63% patērētāju lielāko daļu izdevumiem paredzētā budžeta tērē supermārketos. Tikai 5% dod priekšroku tradicionālajiem veikaliem, bet 32% atzīst, ka iepērkas gan tradicionālajas, gan modernajās tirdzniecības vietās.
2000.gadā Latvijā uz 1 000 iedzīvotāju bija 3,7 veikali, bet 2004.gada beigās - 2,8 veikali. Tajā pašā laikā kopējā tirdzniecības platība ir pieaugusi par 36%.
Kā uzsvēra Latvijas Tirgotāju asociācijas priekšsēdētājs Henriks Danusēvičs, Latvijā turpināsies lielveiklu izaugsme un savu pozīciju nostiprināšana. "Saglabāsies arī tradicionālie veikali, tomēr tiem jau būs nepieciešama izteiktāka specializācija orientējoties uz konkrētākām patērētāju vajadzībām," norādīja Danusēvičs.
Pašlaik Latvijā uz miljons iedzīvotājiem ir 67 supermārketi un hipermārketi. Igaunijā to skaits ir 108, bet Lietuvā - 83.
"ACNielsen Latvia" pircēju tendenču pētījums tika veikts 2004.gada novembrī Rīgā, Daugavpilī un Liepājā, aptaujājot 620 nejauši izvēlētus pircējus vecumā no 18 līdz 65 gadiem.