Šī gada piecos mēnešos Latvijā pārdotas 1992 jaunas automašīnas, kas ir piecas reizes mazāk nekā 2008.gada pirmajos piecos mēnešos, kad tika pārdotas 9987 automašīnas, liecina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) apkopotā statistika.

Šogad līderos turas „Volkswagen” automašīnas. Kopumā pārdotas 307 automašīnas, kas gan ir par 70,54% mazāk nekā pirms gada. „Toyota” atrodas otrajā pozīcijā un šogad pārdevusi 256 jaunas automašīnas, kas ir par 78,84% mazāk.

Trešajā vietā ir „Mitsubishi”, kas pārdevusi 157 jaunas automašīnas jeb par 68,6% mazāk nekā gadu iepriekš, bet ceturtajā vietā ir „BMW” ar 116 pārdotām jaunām automašīnām.

Lielāko kritumu šogad piedzīvojušas „Honda”, „Mazda” un „Lada” - par attiecīgi 91,47%, 93,69% un 90,02%. Par vairāk nekā 80% šogad krities arī jauno „Škoda”, „Hyundai”, „Opel”, „Citroen”, „Nissan”, „KIA”, „Lexus”, „Dacia” un „Peugeot” pārdošanas apjoms.

Arī pārējo mašīnu pārdošanas apjomi šogad ir samazinājušies par vairāk nekā 60%-80%.

LPAA direktors Olafs Ozols atzina, ka kopumā ekonomiskais fons valstī nav labvēlīgs, kas atspoguļojas arī pārdoto automašīnu apjomā.

Kā iepriekš sarunā atzina „Skandi Motors” mārketinga speciāliste Jana Krūmiņa, šobrīd autotirgotāji domā par izdzīvošanu. Mašīnas tiek pārdotas bez peļņas, un tiek darīts viss, lai noturētos un pārdzīvotu šo kritumu.
Paralēli nemitīgiem centieniem atbrīvoties no automašīnām, lai gūtu kādus ienākumus un samaksātu darbiniekiem algas, uzņēmuma iekšienē notiek darbības optimizācija. Krītoties ieņēmumiem, nākas atlaist darbiniekus, kā arī taupīt uz elektrības un citu izmaksu rēķina, sacīja Krūmiņa.
Savukārt automašīnu tirgotājs „Domenikss” prognozē, ka šogad Latvijā kopumā varētu pārdot 6000 jaunu automašīnu, kas atbilstu 1999.gada rādītājiem.

„Domenikss” valdes priekšsēdētāja Benita Sadauska atzina, ka situācija nozarē ir ļoti kritiska. Cilvēki šobrīd ļoti uzmanīgi domā par saviem tēriņiem, tostarp jauna auto iegādi. Šādā situācijā uzņēmumiem ir jākoncentrējas savas darbības efektivizācijas un optimizācijas pasākumu īstenošanai, kuriem „Domenikss” pievērsies jau ļoti agri, sacīja Sadauska.

Kā ziņots, pagājušajā gadā Latvijā pārdotas 19 192 jaunas automašīnas, kas ir par 40,9% mazāk nekā 2007.gadā.

Pārdošanas apjomu kritums, salīdzinot 2007.gada datiem, sākās jau janvārī, kad tika piedzīvots 17,7% kritums. Apjomi turpināja samazināties ar katru mēnesi - līdz 39,7% 2008.gada pirmajos 11 mēnešos un 40,9% visa gada laikā.

2007.gadā jauno automašīnu pārdošanas apjomi pieauga par 26,8%, realizējot 32 497 vienības. Bet vēl gadu iepriekš tirgus apjomi pieauga par 53%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!