'Plus punkts': e-talonu tirdzniecība ir atjaunota
Foto: DELFI

SIA "Plus punkts" preses izdevumu vairumtirgotāja SIA "Preses serviss" rīcību uzskata par neētisku, domstarpības risinot publiski. Tāpat "Plus punkts" nesaprot, kāpēc jautājumā par e-talonu tirgošanu komentārus sniedza SIA "Rīgas satiksme" un SIA "Rīgas karte", ar ko "Plus punktam" nav līgumattiecību, biznesa portālam "Nozare.lv" uzsvēra "Plus punkta" valdes priekšsēdētāja Svetlana Kiseļova.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Viņa norādīja, ka ar uzņēmumu "Preses serviss" patlaban tiek veiktas pārrunas un preses piegāde tiks atjaunota tuvākajā laikā. Plašākas komercattiecību detaļas uzņēmums medijos nevēlas apspriest. Tāpat viņa teica, ka "Plus punkta" tirdzniecības vietās e-talonu tirdzniecība šodien jau esot atjaunota.

"Ņemot vērā, ka mums nav sadarbības līguma ne ar "Rīgas satiksmi", ne ar "Rīgas karti", nav saprotami viņu komentāri un iejaukšanās "Plus punkta" savstarpējās līgumattiecībās ar SIA "BMS Tehnoloģijas". Par iespējamo e-talonu atslēgšanu uzzinājām no medijiem, lai gan savstarpējā līgumā ir noteikta kārtība, kādā ir jāinformē par e-talonu tirdzniecības apstādināšanu," skaidroja "Plus punkta" valdes priekšsēdētāja.

Savukārt "Preses servisa" pārstāve Inga Samoviča teica, ka "Plus punkta" pārstāvji joprojām nav spējuši piedāvāt konstruktīvu risinājumu savu parādsaistību dzēšanai vai arī veikt kaut daļēju uzkrātā parāda apmaksu. ""Preses servisa" interese, tāpat kā jebkuram uzņēmumam, ir saņemt samaksu par saviem sniegtajiem pakalpojumiem un piegādātajām precēm."

Izteiktie pārmetumi par radušās situācijas risināšanu ārpus sadarbības līgumā definētajiem risinājumiem nav pamatoti, teica "Preses servisa" pārstāve, piebilstot, ka patlaban īstenotā preses izdevumu piegāžu pārtraukšana tiek veikta saskaņā ar sadarbības līgumā definēto rīcības kārtību, ja preču saņēmējs "Plus punkts" nepilda savas saistības.

Bet Kiseļova skaidroja, ka "Preses servisa" rīcību, publiski izplatot informāciju par SIA "Plus punkts" nenokārtotajām parādsaistībām, par neētisku padara arī fakts, ka "Preses serviss" ir uzņēmuma "Plus punkts" konkurenta SIA "Narvesen Baltija" meitasuzņēmums.

"Šo rīcību uztveram ne tikai kā mēģinājumu ietekmēt mūsu pozīcijas tirgū no mūsu pamata konkurenta puses, izmantojot savu monopolstāvokli preses tirgū, bet arī kā Latvijas valsts iedzīvotāju pamattiesību aizskārumu, kuriem prese tiek piegādāta caur "Plus punkta" mazumtirdzniecības tīklu, brīžiem, izpildot savu sociālo funkciju, pat ar negatīvo komerciālo efektu," teica Kiseļova.

Savukārt "Narvesen Baltija" valdes priekšsēdētāja Katrīne Judovica atzīmēja, ka jebkurā uzņēmējdarbībā veiksmīgas darbības priekšnosacījums ir godprātīga savu saistību izpilde attiecībā pret partneriem un klientiem. "Narvesen" savā darbībā stingri ievēro šo principu un to pašu pieprasa arī no saviem partneriem un meitasuzņēmumiem.

"Nekādā gadījumā nav pieļaujama situācija, kad kāds uzņēmums ilgstoši kreditē sava partnera darbību. Tāpēc šīs situācijas atrisinājumam vienkārši ir nepieciešama adekvāta visu iesaistīto pušu līgumsaistību izpilde," uzsvēra Judovica.

Kā biznesa portālam "Nozare.lv" teica Latvijas Preses izdevēju asociācijas izpilddirektors Guntars Līcis, saistībā ar to, ka asociācijai līdz šim vēl nav izdevies sazināties ar uzņēmuma vadību, lai iegūtu kādu komentāru par radušos situāciju, asociācijā patlaban ir bažas par "Plus punkta" maksātspēju.

"Plus punkta" valdes priekšsēdētāja Kiseļova atzīmēja, ka savstarpējā līguma izpildes laikā periodiski rodas dažādas domstarpības, kuras puses parasti bija atrisinājušas līgumā paredzētu strīdu izskatīšanas kārtībā. Arī patlaban ir dažādi skatījumi uz vairākiem komercdarbības jautājumiem, kā tas dažreiz notiek starp partneriem.

Tāpēc uzņēmumu "Plus punkts" pārsteidz, ka šoreiz, lai risinātu iekšējās viedokļu atšķirības, "Preses serviss" izmantojis medijus, sniedzot par sadarbības partneri informāciju, apejot līgumā noteikto strīdu izskatīšanas kārtību un neievērojot komercinformācijas konfidencialitātes principu, tajā pašā laikā noraidot visus mēģinājumus atrisināt šīs nesaskaņas līguma noteikumu ietvaros.

"Ja šādi mēģinājumi turpināsies, "Plus punkts" būs spiests arī no savas puses spert soļus, lai tiesiskā ceļā risinātu šo situāciju," teica Kiseļova.

Viņa skaidroja, ka, pateicoties "Preses servisa" izplatītajai informācijai pagājušajā nedēļā, tika sacelta ažiotāža, kas var radīt problēmas "Plus punkta" ikdienišķajai saimnieciskajai darbībai.

Kā ziņots, no 22.aprīļa preses vairumtirdzniecības un piegādes uzņēmums SIA "Preses serviss" apturējis jaunu preses izdevumu piegādi SIA "Plus punkts" tirdzniecības vietām, jo tirgotājs ir ilgstoši kavējis maksājumus par piegādātajiem preses izdevumiem. Preses izdevumu piegādes apturētas līdz brīdim, kamēr "Plus punkts" spēs pilnībā norēķināties par savām kavētajām parādsaistībām, kas pārsniedz 190 000 latu.

Savukārt kavētu norēķinu dēļ pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" meitasuzņēmums SIA "Rīgas karte" 25.aprīlī daļēji apturēja e-talonu tirdzniecību SIA "Plus punkts" tirdzniecības vietās.

No 8.marta par SIA "Plus punkts" 100% daļu īpašnieku ir kļuvis SIA "Plus punkts Holding Ltd", kuru kontrolē Dānijas investori, kas plāno strauju attīstību visā Baltijā.

Mazumtirgotāja SIA "Plus punkts" peļņa 2011.gadā pieaugusi 118,2 reizes, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma peļņa 2011.gadā bija 358 828 lati, bet 2010.gadā - 3035 lati. Savukārt "Plus punkta" apgrozījums 2011.gadā saruka par 4,7% - no 23,98 miljoniem latu 2010.gadā līdz 22,84 miljoniem latu 2011.gadā.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form