Lai gan pēc 9.Saeimas vēlēšanām pozitīvisma kampaņu īstenotāji – 'Sabiedrība par vārda brīvību' (SVB) un kustība 'Pa saulei' nav izcēlušies ar lielām akcijām, organizācijas sola šogad turpināt popularizēt 'labās ziņas'.
SVB dibinātājs Kaspars Rolšteins portālam "Delfi" sacīja, ka visa SVB ziedotā nauda, tostarp Tautas partijas (TP) "ierindas biedra" Andra Šķēles organizācijai ziedotie 300 000 latu, ir iztērēta priekšvēlēšanu periodā un jaunu kampaņu organizēšanu kavējot ziedojumu apgūšanas problēmas.

"Mēs strādājam pie tā, lai šo naudiņu dabūtu. Tādas kampaņas nāk par labu sabiedrībai, jo tiek runāts par tēmām, kas nav pieņemamas lielajiem medijiem. Tas veicina demokrātiju un sabiedrības politiskās apziņas darbināšanu," sacīja Rolšteins.

Viņš norādīja, ka SVB nav atteikusies no ieceres popularizēt "labos darbus", taču, tā kā organizācija iepriekš lielāku uzmanību pievērsusi reklāmām, bet tām nepieciešams liels finansējums, pagaidām tiekot strādāts tikai pie potenciālo finansētāju apzināšanas.

Pēc Rolšteina teiktā, SVB arī neesot pametis tās dibinātājs Jurģis Liepnieks, kas pērnā gada nogalē pārtrauca pildīt premjera Aigara Kalvīša biroja vadītāja pienākumus.

Savukārt "Pa saulei" pārstāvis Andris Eglājs portālam "Delfi" sacīja, ka organizācija esot nedaudz mainījusies, taču neesot atteikusies no vēlmes popularizēt "labās ziņas".

"Pa saulei" turpmāk pievērsīšot lielāku uzmanību atsevišķiem projektiem un koncentrēšoties uz pašu labajiem darbiem. Šogad organizācija plānojot aptuveni trīs lielus projektus, tostarp grāmatas izdošanu neredzīgajiem bērniem. Savukārt plaša politiķu labo darbu slavināšana gan pagaidām neesot iecerēta, lai gan no šīs prakses organizācija neplāno atteikties, stāstīja Eglājs.

"Tās enerģijas trūkst visu to izdarīt. Mēs to noteikti turpināsim. Gribam parādīt to cilvēku labos darbus, kas nonāk mūsu uzmanības lokā. Tas, ka pirmsvēlēšanu laikā runājām par politiķiem, ir normāli. Katram laikam savi personāži, " skaidroja Eglājs.

Jau vēstīts, ka pērn priekšvēlēšanu laikā televīzijās bija vērojami reklāmas klipi, kuros par TP ministru labajiem darbiem regulāri atgādināja "Sabiedrība par vārda brīvību", kuras viens no dibinātājiem ir premjera toreizējais biroja vadītājs Liepnieks. Savukārt LPP un vēl dažus politiķus no citām partijām reklamēja "Pa saulei".

Pēc sabiedrības par atklātību "Delna" aprēķiniem TP un LPP līdz ar šīm kampaņām priekšvēlēšanu aģitācijā izmantoja kopumā par aptuveni 800 000 latu vairāk nekā to pieļauj patlaban likumā noteiktie priekšvēlēšanu tēriņu "griesti".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!