Foto: LETA

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) ir precizējusi likumprojektu par izmaiņām priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanā publiskās vietās un tagad rosina noteikt, ka priekšvēlēšanu reklāmas būs aizliegts izvietot tuvāk par desmit metriem no publiskām ēkām, nevis 50 metriem, kā bija paredzēts iepriekš.

Grozījumi Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā nosaka, ka priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai publiskās lietošanas ārtelpās (izkārtnes, stendi, afišas, tāfeles, plakāti, reklāma skatlogos) aizliegts izmantot valsts un pašvaldību iestāžu ēkas, baznīcas un lūgšanu namus, ārstniecības iestāžu ēkas, sociālās aprūpes ēkas, izglītības iestāžu ēkas, autoostas, stacijas, pasažieru ostas, vietējās un valsts nozīmes arhitektūras, pilsētbūvniecības un mākslas pieminekļus. Tāpat likumprojekts paredz, ka nedrīkstēs izmantot sabiedrisko transportu un sabiedriskā transporta pieturas. Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus arī rosina aizliegt izvietot tuvāk par desmit metriem no šiem objektiem.

Šie likuma grozījumi izskatīti 9.marta valdības komitejas sēdē, un ministrijai bija uzdots precizēt atsevišķas likumprojekta normas. Tagad VARAM sākotnējo 50 metru vietā rosina noteikt, ka priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana publiskās lietošanas ārtelpās vai pret publiskās lietošanas ārtelpām aizliegta tuvāk par desmit metriem no minētajām ēkām. Tāpat likumprojektā noteikts, ka priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai aizliegts izmantot arī sabiedriskā transporta pieturvietas. Precizētais likumprojekts arī paredz noteikt, ka priekšvēlēšanu aģitācijas materiāliem noteiktie ierobežojumi nevar būt stingrāki par analoģiskiem ierobežojumiem reklāmas materiālu izvietošanai, ja tādus pašvaldība ir noteikusi ar saistošajiem noteikumiem reklāmas jomā. Vēl precizēts, ka šādi saistošie noteikumi pašvaldībām jāizdod vismaz 120 dienas pirms vēlēšanām.

Atbilstoši likumprojektam pašvaldībai būs tiesības izdot saistošos noteikumus par priekšvēlēšanu aģitācijas materiāliem publiskās vietās, paredzot ierobežojumus materiālu izmēram, veidam, gaismas un skaņas efektiem.

Likumprojekts paredz, ka priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana publiskās lietošanas ārtelpās, izņemot minētos ierobežojumus, atļauta tikai tad, ja tā rakstveidā saskaņota ar attiecīgās vietas īpašnieku, pašvaldību un samaksāta pašvaldības nodeva par reklāmas, afišu un sludinājumu izvietošanu publiskās vietās saskaņā ar domes izdotajiem saistošajiem noteikumiem. Katra publiskā vietā izvietota priekšvēlēšanu aģitācijas materiālā jābūt skaidri un nepārprotami norādītam, kurš aģitācijas veicējs to apmaksājis.

Sākotnēji šo likumprojektu bija paredzēts izskatīt valdības sēdē šonedēļ, tomēr šis jautājums uz nedēļu tika atlikts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!