Foto: LETA

Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus būs aizliegts izvietot tuvāk par 50 metriem pie publiskām ēkām, paredz pirmdien Ministru kabineta komitejā atbalstītie grozījumi Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā.

Izkārtnes, stendus, afišas, tāfeles, slietņus, plakātus, reklāmas skatlogos un citus tamlīdzīgus reklāmas objektus būs aizliegts izmantot tuvāk par 50 metriem no valsts un pašvaldību iestāžu ēkām, baznīcām un lūgšanu namiem, ārstniecības, izglītības iestāžu, sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju ēkām, autoostām, dzelzceļa stacijām, lidostām un pasažieru ostām, vietējās un valsts nozīmes arhitektūras, pilsētbūvniecības un mākslas pieminekļiem.

Jaunie noteikumi attieksies arī uz valsts un atvasinātu publisku personu institūcijām un kapitālsabiedrībām, kurās valstij vai atvasinātām publiskām personām pieder kapitāla daļas, kā arī kapitālsabiedrībām, kurās vienas vai vairāku valsts vai atvasinātu publisku personu kapitālsabiedrībām piederošās daļas atsevišķi vai kopumā pārsniedz 50% piederošas ēkas, pašvaldībai piederošiem reklāmas objektiem ar piesaisti zemei, kā arī sabiedrisko transportu.

Pašvaldībām noteiktas tiesības izdot saistošos noteikumus par priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu publiskās vietās un vietās, kas vērstas pret publisku vietu, paredzot ierobežojumus priekšvēlēšanas aģitāciju materiālu izmēram, veidam, gaismas un skaņas efektiem, un nosakot nepieciešamos dokumentus, kas iesniedzami atļaujas saņemšanai.

Aģitācijas materiālu izvietošana publiskās lietošanas ārtelpās vai pret publiskās lietošanas ārtelpām atļauta tikai tad, ja tā rakstveidā saskaņota ar attiecīgās vietas īpašnieku, pašvaldību un samaksāta pašvaldības nodeva par reklāmas, afišu un sludinājumu izvietošanu publiskās vietās saskaņā ar domes izdotajiem saistošajiem noteikumiem. Ja iecere izvietot materiālus publiskās lietošanas ārtelpās vai pret tām atbilst likumam un pašvaldību noteiktajiem ierobežojumiem par aģitācijas materiālu izmēru, veidu, gaismas un skaņas efektiem, ja tādi ir noteikti, un ir iesniegti visi pašvaldības noteiktie atļaujas saņemšanai nepieciešamie dokumenti, pašvaldības amatpersona vai institūcija, kura saskaņo reklāmas izvietošanu, atļauju izsniedz ne vēlāk kā desmit dienu laikā.

Grozījumi arī nosaka, ka katra publiskā vietā izvietota priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla ietvaros skaidri un nepārprotami norādāms, kurš aģitācijas veicējs šo priekšvēlēšanu aģitāciju apmaksājis.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija norāda - ieviešot šo regulējumu, visā valstī būs vienoti, valsts noteikti ierobežojumi priekšvēlēšanu aģitācijas veikšanai, līdz ar to visi politiskie spēki būs līdzīgā situācijā. Pašvaldības būs tiesīgas noteikt tikai ierobežojumus reklāmas izmēram, veidam, gaismas un skaņas efektiem atbilstoši videi, ēku un būvju arhitektūrai, taču nebūs tiesīgas noteikt vietas, kurās aizliegta atsevišķu preču, preču grupu vai pakalpojumu reklāmas izplatīšana. Ar saistošajiem noteikumiem pašvaldības būs tiesīgas noteikt nepieciešamos dokumentus, kas iesniedzami atļaujas saņemšanai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!