Pirmsvēlēšanu kampaņas laikā vidēji viens Latvijas iedzīvotājs varēja iepazīties ar 135 politiskajām reklāmām gan elektroniskajos masu saziņas līdzekļos, gan drukātajā presē, aģentūra LETA uzzināja Latvijas Reklāmas asociācijā.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Kā aģentūrai LETA norādīja aptaujas veicēja aģentūras "BMF Gallup media" direktors Kaspars Ulsts, katras Latvijas iedzīvotājs 135 politiskās reklāmas vidēji varēja redzēt septembrī, savukārt nedēļā pirms vēlēšanu dienas prezentēto politisko reklāmu skaits vidēji vienam reklāmas skatītājam pieauga līdz 200.

"Tas nozīmē, ka aktīvāks mediju informācijas patērētājs redzēja līdz pat 400 politiskajām reklāmām priekšvēlēšanu laikā, taču mazāk aktīvs televīzijas vērotājs vai preses lasītājs redzēja tikai dažas politiskās reklāmas. Līdz ar to vidēji viens Latvijas iedzīvotājs dažas dienas pirms vēlēšanām tika iepazīstināts ar 200 politiskajām reklāmām," skaidroja Ulsts.

Kā liecina "BMF Gallup media" veiktais pētījums, televīzijā pārraidīto politisko reklāmu kopgarums līdz septembra vidum sasniedza 33 stundas mēnesī, kur līderis bija Tautas partija (TP) ar 741 televīzijā pārraidīto reklāmas minūti. Politisko organizāciju apvienība "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" televīzijas reklāmās kopumā reklamējās 305 minūtes, Latvijas Sociāldemokrātiskā strādnieku partija - 304 minūtes.

Savukārt presē vislielāko reklāmas laukumu pirms vēlēšanām pirka savienība "Latvijas ceļš", kopumā reklamējoties 35 000 kvadrātcentimetru jeb 35 kvadrātmetru lielā laukumā. Otrajā vietā šajā kategorijā ierindojās TP ar 32 000 kvadrātcentimetru jeb 32 kvadrātmetru reklāmas laukumu, bet Latvijas Pirmā partija presē reklamējās uz 26 000 kvadrātcentimetriem jeb 26 kvadrātmetriem.

Kā LETA jau ziņoja, septembrī televīzijā, radio, nacionālajos un reģionālajos laikrakstos izvietotajai politiskajai reklāmai partijas kopā iztērējušas 2 557 372 latus.

Savukārt līdz vēlēšanām politiskās partijas reklāmām kopumā iztērēja 3 348 315 latus.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form