Foto: Shutterstock

Nodibinājuma "Iespējamā misija" skolotāju izglītības projekts "Mācītspēks" aicina skolas līdz 12. maijam pieteikt aktuālās skolotāja amata vakances 2020./2021. mācību gadam, ja tās savā komandā vēlas uzņemt jaunos skolotājus, portālu "Delfi" informēja nodibinājuma pārstāve Antra Birzule.

Lai pieteiktu skolotāja amata vakances, skolām ir jāaizpilda elektroniskā pieteikuma anketa un jāatbilst sekojošiem kritērijiem.

Projektā var pieteikties tās skolas, kuras ir valsts un pašvaldību izglītības iestādes un realizē vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības mācību programmas, vēlas ilgtermiņā kļūt par efektīvu organizāciju un prakses skolu jaunajiem skolotājiem Latvijā, var piedāvāt vienam skolotājam slodzi 15 līdz 21 kontaktstundu nedēļā un tās var nodrošināt mentoru.

Jaunajā skolotāju izglītības projektā "Mācītspēks", kuru Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) vadībā īsteno Latvijas Universitāte, Liepājas Universitāte un Daugavpils Universitāte kopā ar "Iespējamo misiju", šogad plānots uzņemt 100 jaunos skolotājus – mērķtiecīgus un motivētus dažādu jomu profesionāļus, kuri uzsāks studijas topošajā otrā līmeņa augstākās profesionālās izglītības programmā "Skolotājs" un jau no jaunā mācību gada sākuma strādās skolās.

"Vislabāk izkopt elastību domāšanā, prasmi neapjukt, kritiski un daudzpusīgi izvērtēt situāciju, rīkoties racionāli un radoši mēs mācāmies reālās situācijās, tāpēc tieši darba vidē balstītas mācības pedagoģiskās kompetences izkopšanai ir tik nozīmīgas. Vienlaikus, tā ir lieliska iespēja savstarpēji mācīties visiem iesaistītajiem - gan ieraugot jaunas iespējas savās pedagoģiskajās pieejās, gan paplašinot savu kompetenci jomās, ko ar savu profesionalitāti ienes jaunais speciālists," projekta nozīmi raksturo Rīgas Angļu ģimnāzijas direktore Maija Kokare.

Savukārt "Iespējamās misijas" mācību programmas vadītājs Jānis Šķesteris uzver, ka jaunajiem skolotājiem pirmais gads skolā ir īpaši izaicinošs, jo ir jāspēj veiksmīgi prakē realizēt visas darbam nepieciešamās komponentes, piemēram, efektīvi sagatavot kvalitatīvas stundas, nodrošināt produktīvu darba vidi klasē un sniegt uz izaugsmi vērstu atgriezenisko saiti.

"Ienākšana skolā no jaunā skolotāja prasa daudz pūļu un enerģijas – šo skolu administrācijas pārstāvjiem būtu svarīgi paturēt prātā. Aicinu skolas veidot atbalsta sistēmu, radīt labus darba apstākļus saviem jaunajiem kolēģiem, nevis uz viņu rēķina atrisināt problēmas, ar ko iepriekš nav tikts galā, tādējādi nokaujot tikko skolā ienākuša profesionāļa entuziasmu tur strādāt," norāda Šķesteris.

Nodibinājuma pārstāvji norāda, ka līdz 20. aprīlim interesi par savas nākotnes saistīšanu ar skolotāja profesiju un dalību projektā "Mācītspēks" ir izrādījuši vairāk kā tūkstotis interesentu, bet 303 kandidāti jau ir uzsākuši atlases procesu.

"Mācītspēks" ir Latvijā unikāls jaunu skolotāju sagatavošanā, jo tajā tiek apvienota Latvijas, Daugavpils un Liepājas universitāšu un nodibinājuma "Iespējamā misija" pieredze. Studijas ir pilnībā balstītas praksē, sniedzot iespēju mācīties un uzreiz iegūtās zināšanas lietot darbā ar skolēniem. Dalībnieki visa projekta laikā saņems arī profesionālu atbalstu savai izaugsmei.

Vairāk par projektu, pieteikšanos un tā norisi iespējams uzzināt www.macitspeks.lv.

Par iespējām piedāvāt projekta "Mācītspēks" dalībnieku pieteiktajai vakancei nodibinājuma Iespējamā misija pārstāvis sazināsies ar skolas administrāciju līdz 30. jūnijam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!