Kā ziņots, prokuratūra pēc Šneveļa iesnieguma saņemšanas visus materiālus šajā lietā papildus pārbaudē nodeva Iekšlietu ministrijas (IeM) ekspertīžu centram, kur veica to izpēti.
Prokuratūra saņēmusi atzinumu par to, ka automašīnas "VW Golf" vadītājs Šneveļs, uzsākot ielas brauktuves ass līnijas šķērsošanu, radījis pretī braucošā automobīļa vadītājam bīstamību kustībai, tomēr konkrēto situāciju klasificēt kā "avārijas situācijas" izraisīšanu no tehniskā viedokļa nav pamata.
Policija 1999.gada 15.jūnijā Rīgā automašīnas "VW Golf" vadītāju Šneveļu administratīvi sodīja par ceļa zīmes prasību neievērošanu, kā rezultātā radusies avārijas situācija.
Šneveļs šo lēmumu vairākkārt pārsūdzējis dažādās instancēs - Rīgas pilsētas Galvenās policijas pārvaldes Kārtības policijā un Rīgas autotransporta prokuratūrā, kuras Šneveļa sūdzības noraidījušas kā nepamatotas, atzīstot, ka viņa darbības administratīvajā materiālā kvalificētas pareizi un protesta iesniegšanai nav pamata.
Vienlaicīgi Šneveļam izskaidrots, ka šo lēmumu var pārsūdzēt tiesā, jo tieši šādu kārtību paredz Administratīvo pārkāpumu kodekss. Šo likumā paredzēto iespēju Šneveļs nav izmantojis un pārsūdzējis iepriekšējos lēmumus augstāka līmeņa prokuratūras iestādei, nosūtot iesniegumu ar Bikavas Vissvētās Jēzus Sirds Romas Katoļu draudzes zīmogu un pievienojot tam vairākus desmitus Gaigalavas, Bikavas un Lazdukalna pagastu iedzīvotāju parakstu.
Pārbaudot iesniegumu, Organizētās noziedzības un citu nozaru specializētās prokuratūras prokurors konstatējis, ka jautājuma izlemšanai nepieciešama papildus pārbaude, lai izpētītu visus iesniegtos, arī videomateriālus.
Par to Šneveļam tika paziņots likumā paredzētā laikā, paskaidrojot, ka nav iespējams šo pārbaudi veikt 30 dienu termiņā un par šīs pārbaudes rezultātiem viņam paziņos papildus.
Kā ziņots, protestējot pret tiesībsargājošo iestāžu lēno darbību, mācītājs Šneveļs bija pieteicis trīs dienu badastreiku.