PTAC nesaskata būtiskus pārkāpumus RNP komunālo pakalpojumu parādu piedziņas jomā
Foto: LETA

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, (PTAC), izvērtējot Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) komercpraksi komunālo pakalpojumu parādu piedziņas jomā, uzņēmuma rīcībā nesaskatīja būtisku patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma pazīmes, aģentūrai LETA pavēstīja PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Vienlaikus PTAC ieskatā individuālās patērētāju lietās tomēr bija vērojamas parādu atgūšanas kavēšanas pazīmes.

PTAC secinājis, ka RNP kopējā teorētiskā parādu piedziņas sistēma pirmšķietami ir atbilstoša ātrai un efektīvai parādu piedziņai, bet praksē tā nestrādā noteiktu apstākļu dēļ.

Tāpēc PTAC ir vērsies pie atbildīgajām iestādēm - Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Ekonomikas ministrijas un Rīgas dom - ar ierosinājumiem un priekšlikumiem par nepieciešamajiem grozījumiem normatīvajos aktos komunālo pakalpojumu parādu piedziņas jomā. Ņemot vērā minēto, pašlaik PTAC nolemj izbeigt lietu, ar aicinājumu RNP turpmāk savā darbībā nodrošināt komercprakses atbilstību normatīvo aktu prasībām.

Tādējādi PTAC ir aicinājis RNP turpmāk savā darbībā sekot līdzi tās pārvaldīto māju finansiālajam stāvoklim un veikt aktīvas un samērīgas darbības parādu piedziņā tā, lai daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašniekiem ilgtermiņā neuzkrājas lieli parādu apjomi. Proti, nodrošināt to, lai tiktu īstenotas efektīvas un ātras parādu atgūšanas darbības dzīvokļu īpašnieku parādu rašanās gadījumā;

Savukārt, ja, veicot parādu atgūšanu no nemaksātājiem, tos izdodas piedzīt, PTAC prasa RNP šo naudas summu atgriezt daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas kopībai.

Gertmane atgādināja, ka 2020. gadā RNP izsūtīja dzīvokļu īpašniekiem paziņojumus un aptaujas balsojuma veidlapas, kurās aicināja dzīvokļu īpašniekus pieņemt lēmumu siltumenerģijas piegādes pārtraukšanas problemātikas risināšanā. PTAC secināja, ka būtībā šī aicinājuma pamatcēlonis ir sekas spēkā esošajam normatīvajam regulējumam, kas dod siltumenerģijas piegādātājam tiesības pārtraukt piegādi visai mājai, ja par saņemto siltumu nav norēķinājies kaut viens no dzīvokļa īpašniekiem.

Jau vēstīts, ka PTAC saņēmis 40 iesniegumu par RNP priekšlikumu siltumenerģijas problēmu risināšanai, informēja PTAC.

PTAC ir saņēmis patērētāju iesniegumus par RNP 2020. gada augusta beigās izsūtītajām anketām, kurās kompānija aicināja dzīvokļu īpašniekus pieņemt lēmumus par siltumenerģijas parāda segšanu no uzkrājumiem nākamo periodu uzturēšanas darbiem, tāpat pārvaldnieks lūdza izlemt jautājumu par tiešo norēķinu veikšanu ar uzņēmumu "Rīgas siltums".

Patērētāji sūdzībās pauduši bažas, ka viņiem, kā godprātīgiem maksātājiem, varētu nepiegādāt siltumenerģiju, no mājas iedzīvotāju iemaksātajiem uzkrājumiem varētu apmaksāt citu parādus, kā arī izteikta neapmierinātība ar pārvaldnieka veiktajām darbībām parādu piedziņā.

PTAC sāka RNP prakses izvērtēšanu par iespējamajām veiktajām darbībām esošo iedzīvotāju parādu piedziņas jomā.

RNP pieder Rīgas pašvaldībai. Uzņēmums izveidots 2010. gada beigās, apvienojot 15 pašvaldības namu pārvaldīšanas kapitālsabiedrības. RNP pamatkapitāls ir 5,117 miljoni eiro. 2019. gadā RNP strādāja ar 63,965 miljonu eiro apgrozījumu un 958 809 eiro zaudējumiem.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Ekonomikas ministrija Patērētāju tiesību aizsardzības centrs PTAC Rīgas namu pārvaldnieks Rīgas siltums Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form

Sludinājumi