Foto: Valsts policija

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) šā gada pirmajā trijos mēnešos ir saņēmis 598 sūdzības, kas ir apmēram iepriekšējā gada līmenī, pastāstīja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Vineta Ore.

Visvairāk 231 pretenzija šā gada pirmajā ceturksnī ir saņemta par līguma noteikumiem neatbilstošām precēm, tostarp cilvēki visbiežāk bijuši neapmierināti ar nekvalitatīviem apaviem (61 sūdzība), nekvalitatīvām elektroprecēm (44 sūdzības) un mobilajiem telefoniem (37 sūdzības), nekvalitatīviem tekstilizstrādājumiem (13 sūdzības), nekvalitatīvām mēbelēm (trīs sūdzības), automašīnām (divas sūdzības). Tāpat saņemta arī 71 sūdzība par citām precēm.

Savukārt pakalpojumu jomā saņemtas kopumā 177 sūdzības, tostarp cilvēki visvairāk ir bijuši neapmierināti ar avio pakalpojumiem (40 sūdzības), distances līgumiem (37 sūdzības), īres un komunālajiem pakalpojumiem (31 sūdzība), elektronisko sakaru pakalpojumiem (27 sūdzības), tūrisma pakalpojumiem (11 sūdzības), ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietās sniegtiem pakalpojumiem (trīs sūdzības), automašīnu un ķīmiskās tīrīšanas pakalpojumiem (divas sūdzības). Tāpat saņemtas 22 sūdzības par citiem pakalpojumiem.

PTAC šā gada pirmajos trijos mēnešos ir saņēmis arī 60 sūdzības par agresīvu komercpraksi, reklāmu vai ekomerciju, 47 sūdzības par līgumslēdzēju tiesiskās vienlīdzības principa neievērošanu, sešas sūdzības par prasījuma izskatīšanas pārkāpumiem, vienu par nepilnīgi, nepatiesi sniegtu informāciju, kā arī 104 citas pretenzijas.

Vienlaikus Ore atzīmēja, ka saņemto pretenziju veidu kopējais skaits var neatbilst iesniegumu un sūdzību skaitam, jo vienā iesniegumā vai sūdzībā var būt norādītas vairākas pretenzijas.

Pēc viņas teiktā, 327 no šogad pirmajā ceturksnī saņemtajām sūdzībām sniegts skaidrojums, konsultācija vai informācija, 92 sūdzībām rasts pozitīvs risinājums, bet 28 sūdzības pārsūtītas citām institūcijām, 19 sūdzības atteiktas, jo iesniegums nebija noformēts atbilstoši normatīvo aktu prasībām vai arī iesniedzējs neatbilda patērētāja definīcijai, taču četras sūdzības tika atsauktas. Savukārt 128 sūdzības ir izskatīšanas stadijā.

Līgumu apmērs, par kuriem šā gada pirmajā ceturksnī izskatītas sūdzības saistībā ar noteikumiem neatbilstošām precēm, bija 65 tūkstoši eiro, savukārt līgumu apmērs, par kuriem sūdzības bijušas saistībā ar līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem, bija 34,9 tūkstoši eiro.

Kopumā PTAC šā gada pirmajā ceturksnī ir sniedzis 10 139 konsultācijas par patērētāju tiesībām.

Jau vēstīts, ka 2015. gada pirmajā ceturksnī PTAC saņēma 593 patērētāju sūdzības, bet 2015. gadā kopumā PTAC saņēma 2362 patērētāju sūdzības, kas ir par 3,9% vairāk nekā 2014. gadā.

PTAC izskata patērētāju iesniegumus un sūdzības par patērētāju tiesību pārkāpumiem, sniedz juridisku palīdzību patērētājiem un var aizstāvēt tiesā viņu tiesības un ar likumu aizsargātās intereses.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!