Foto: LETA

Rīgas Centrāltirgus vadība nav ņēmusi vērā Iepirkumu un uzraudzības biroja (IUB) iebildes saistībā ar konkursu par publicitātes nodrošināšanu un apmaksātas informācijas ievietošanu medijos un slēdz mediju līgumus kopsummā par 220 000 eiro, svētdien ziņo raidījums "Nekā Personīga".

Jau aprīlī raidījums vēstīja par Rīgas Centrāltirgus izsludinātu iepirkumu, kurā pašvaldības uzņēmums bija nolēmis maksāt 200 tūkstošus eiro, lai īpaši izraudzīti mediji raidītu un rakstītu par uzņēmumu tikai labas ziņas. Iepirkumā Rīgas centrāltirgus meklēja 12 uzvarētājus - piecus radio, divas televīzijas, trīs laikrakstus un vienu žurnālu.

Iepirkumu uzraudzības konkursa noteikumos saskatīja negodīgu pretendentu izraudzīšanos un ieteica noteikumus mainīt. Tomēr tirgus vadība iebildes vērā nav ņēmusi un maija vidū konkurss noslēdzies. Par uzvarētājiem kļuvušas tieši tās radiostacijas, televīzijas un preses izdevumi, par kuru īpašu atlasi raidījums izteica bažas pirms pusotra mēneša.

Kā vienīgie pretendenti pēc izvirzītajām prasībām radio kvalificējās "Eiropas hitu radio", "Krievu hiti", "Radio SWH" grupas radiostacijas. Savukārt aizķeršanās radās 50 000 eiro vērtajā konkursa sadaļā, kas bija īpaši piemērota "Pirmajam Baltijas kanālam" (PBK) un "Mix FM" jeb radio "Baltcom". Abi atlasē pieteikumus neiesniedza. Tāpēc centrāltirgus sludināja jaunu pieteikumu. Tajā meklēja televīziju, kam biznesa ziņu auditorija sasniedz 80 000 kā tas ir PBK gadījumā. Bet radio, kam ir džeza un blūza, humora, ziņu un interviju kanāls. Atkārtotajā konkursā uzvarēja PBK un radio "Fit FM" - firma, kas pieder tiem pašiem cilvēkiem, kam "Mix FM", skaidro raidījums.

Rīgas Centrāltirgus gan apgalvo, ka konkursa atlases kritērijus nevar uzskatīt par īpaši piemeklētiem. Rīgas vicemērs Vadims Baraņņiks (S) vērtēt konkursa lietderību izvairās.

IUB tomēr nepiekrīt, ka viss ir kārtībā. Rīgas domes uzņēmumam prasīti paskaidrojumi. Pretī saņemti desmitiem lapu ar papīriem, bet atbildes, kas pamatotu šādu negodīgu konkursu atlasi starp dokumentiem nebija, ziņo raidījums.

IUB direktore skaidrojas, ka viņas vadītā iestāde šādos gadījumos var tikai rakstīt vēstules. Pretējā puse to var neņemt vērā un ar šaubīgos konkursos atlasītiem pretendentiem netraucēti slēgt līgumu.

Kopā šogad Rīgas Centrāltirgus gatavs sevis popularizēšanai tērēt 220 000 eiro.

Paralēli tam "Nekā Personīga" vēstī, ka Centrāltirgus Piena paviljona direktora amatā no 2016. gada maija strādā Ivars Jermolovičs. Viņš ir dēls pirms nedēļas KNAB aizturētajai nu jau bijušajai Rīgas tūrisma un attīstības biroja vadītājai Vitai Jermolovičai. Rīgas Centrāltirgus Mārketinga un komunikācijas daļas vadītājs Aleksandrs Šuņins apgalvo, ka visi ar Jermoloviča darbu tirgū esot apmierināti un viņa mātei ar dēla nonākšanu amatā neesot nekādas saistības.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!