Foto: DELFI

Ir jāsabalansē vispārizglītojošo vidusskolu un profesionālās vidējās izglītības iestāžu skolēnu skaits, norādījusi Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) savā sagatavotāja informatīvajā ziņojumā.

Kā skaidro IZM, atbilstoši Ekonomikas ministrijas apzinātajām Latvijas tautsaimniecības perspektīvajām vajadzībām ir jāveicina tas, lai gan vispārizglītojošajās, gan profesionālajās vidusskolās skolēnu skaits būtu vienāds.

Šobrīd lielākā daļa pamatskolas absolventu izvēlās turpināt mācības vispārizglītojošajās skolās.

Vienlaikus IZM apkopotā informācija liecina, matemātikas centralizētajā eksāmenā 2014./2015. mācību gadā vakara un neklātienes izglītības programmās, kā arī profesionālās izglītības iestādēs izglītojamo rezultāti ir ievērojami zemāki par vidējo rezultātu valstī, savukārt valsts ģimnāzijās tie ir visaugstākie.

Līdzīga tendence ir novērojama arī latviešu valodas centralizētajā eksāmenā, centralizēto eksāmenu rezultātos angļu valodā, fizikā un citos vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmetos.

Tāpēc IZM ieskatā ir saturiski un metodiski pilnveidojama pamatizglītības un vidējās izglītības mācību priekšmetu apguve, tai skaitā mācību priekšmetu latviešu valodā apguve vidusskolās.

Vienlaikus ziņojumā vērsta uzmanība uz to, ka turpmākā izglītības politika īstenojama tā, lai nodrošinātu pirmsskolas un sākumskolas izglītības programmu apguvi pēc iespējas tuvāk dzīvesvietai.

Savukārt pamatizglītību un vidējo izglītību koncentrētu reģionālas nozīmes vidusskolās, tai skaitā valsts ģimnāzijās un profesionālās izglītības iestādēs.

Tāpat IZM vērš uzmanību uz to, ka Rīgā un Rīgas apkārtne netiek nodrošināta ar pietiekami daudz vietām pirmskolas izglītības iestādēs. Ministrija arī iezīmē vēl kādu problēmu izglītības jomā – neattaisnotie kavējumi, kā arī konstatēts pietiekami augsts līmenis priekšlaicīgai mācību pamešanai.

Ar IZM sagatavoto informatīvo ziņojumu Ministru kabinets iepazīsies otrdien, 23. augustā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!