Foto: F64
Pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) likumu dēļ ir visnotaļ bezspēcīgs cīņā pret nelegālajiem tirgotājiem, kas klejo pa vilcieniem, piedāvājot saldējumu, žurnālus un citas preces, taču uzņēmums vēlas sakārtot šo jautājumu.

PV sabiedrisko attiecību speciāliste Jana Priedniece biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" norādīja, ka par nelegālu tirdzniecību var sodīt tikai Valsts ieņēmumu dienests (VID), taču tik mazi cilvēciņi kā šie tirgotāji dienestu neinteresē.

Pēc Priednieces teiktā, arī konduktoriem neizdodas nelegālos tirgotājus no vilcieniem izsēdināt. "Šie cilvēki ir ļoti gudri, viņi ar šo rūpalu nodarbojas gadiem. Lielākoties viņi pārvietojas Rīgas robežās pa vienai divām pieturām. Viņiem vienmēr ir biļete, līdz ar to konduktoram nav nekāda iemesla lūgt šo cilvēku izkāpt no vilciena. Viņi arī ir ļoti slīpēti, jo brīdī, kad atnāk konduktors un aizrāda, lai viņi izbeidz šo tirgošanos, viņi savāc visas savas mantas un pasaka, ka ir pasažieri," pastāstīja Priedniece.

Viņa atzina, ka tādējādi pašlaik uzņēmums ir visnotaļ bezspēcīgs cīņā pret nelegālajiem tirgotājiem, turklāt arī pasažieru attieksme nav viennozīmīga. "No vienas puses, pasažieri nereti sūdzas, ka viņus traucē šāda tirdzniecība vilcienos. No otras puses, ir bijuši gadījumi, ka konduktors kopā ar policistu mēģina šos cilvēkus izsēdināt no vilciena, bet pasažieri viņus aizstāv, sakot: "Lieciet taču viņus mierā, katram sava maizīte jāpelna"," klāstīja Priedniece.

PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" apliecināja, ka uzņēmums vēlas sakārtot šo jautājumu, taču tam ir nepieciešamas izmaiņas likumos.

"Tas ir likumu sakārtošanas jautājums," viņš sacīja un piebilda, ka uzņēmuma mērķis ir sakārtot šo procesu kā tādu. "Pirmās līgumattiecības starp mums un pasažieriem ir viņu nopirktā biļete. Ja kāds vēlas vēl kādas līgumattiecības ar mums, tas ir jāparedz likumā, kā arī likumā ir jānosaka sankcijas, ja kāds veic darbības, kas ir ārpus likuma. Tā ka šī lieta viennozīmīgi ir jāsakārto. Mēs vēlamies to izdarīt," viņš informēja.

Birkmanis norādīja, ka uzņēmums nav pret to, ka pasažieriem tiek nodrošināts kāds papildu serviss vilcienā. "Piemēram, mēs pašlaik domājam par [bezvadu internetu] "wi-fi". Nākamnedēļ jau četri operatori sāks braukāt pa visiem maršrutiem, lai saprastu, kuram operatoram, kurā maršrutā ir labākais [bezvadu interneta] signāls. Mēs vēlamies, lai biļetes varētu nopirkt internetā, kas arī būtu pasažieriem ērti. Patlaban Zasulaukā taisām pirmās klases vagonu, kuru plānojam no janvāra palaist no Valgas. Proti, vilcienā būs viens vagons, kur būs nodrošināts pirmās klases serviss – galdiņš, internets, tēja un kafija. Esam arī izsludinājuši konkursu par reklāmu izvietošanu vilcienos – 20 miljoni pasažieru gadā ir salīdzinoši ļoti liela auditorija un pievilcīga arī reklāmas devējiem. Tas viss nodrošina papildu ienākumu uzņēmumam. Vienkārši vēl ir lietas, kas ir jāsakārto. Mums svarīgākais ir, lai pasažieriem būtu ērti pārvietoties mūsu vilcienos," pavēstīja PV vadītājs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!