Foto: F64
Kredītlīnijas, no kurām būtu jāfinansē jauno fotoradaru uzstādīšana uz ceļiem, bija atvērtas "Latvijas Krājbankā", kas varētu apdraudēt vērienīgā projekta ieviešanu un nākamā gada budžeta konsolidāciju, svētdien ziņo raidījums "De Facto".

"De Facto" ziņo, ka projekta īstenošanai maijā tika nodibināta komandītsabiedrība "Vitronic Baltica un partneri". Tās biedrs ar tiesībām sabiedrību pārstāvēt atsevišķi, ir Latvijā dibinātā kompānija "Vitronic Baltica", kas pieder Rīgas domes priekšsēdētāja Nila Ušakova (SC) padomniekam un miljonāram Ērikam Teilānam.

Raidījums vēsta, ka "Lursoft" datu bāzēs pieejamā informācija par "Vitronic Baltica un partneri" liecina, ka uz šo firmu reģistrētas astoņas komercķīlas par labu "Latvijas Krājbankai". Un to iemesls ir 19.septembrī noslēgts kredītlīnijas līgums par 1,2 miljoniem latu, un tai pašā dienā vēl viens aizdevuma līgums par 5,2 miljoniem latu.

Iekšlietu ministrijas valsts sekretāre Ilze Pētersone "De Facto" apliecinājusi, ka saskaņā ar līgumu nākamais darbu izpildes termiņš ir janvāra otrajā pusē, kas tad arī varēs kalpot par indikāciju spējām pildīt uzņemtās saistības. Šobrīd oficiāla informācija par iespējamu apdraudējumu fotoradaru projekta īstenošanai Iekšlietu ministrija no privātās kompānijas puses neesot saņēmusi.

Raidījums norāda, ka neoficiāla informācija liecina - lielākā daļa aizņemto līdzekļu palikusi bankas pusē. Teorētiski gan pastāvot iespēja arī pārkreditēties citā bankā vai projektu turpināt sadarbībā ar "Latvijas Krājbanku", tomēr jautājuma izspriešana prasīs laiku, turklāt gala lēmums nav droši prognozējams.

Raidījums atgādina, ka gadījumā, ja fotoradaru pasākums aizkavējas, apdraudēti ir arī budžeta konsolidācijas pasākumi - nākamajā gadā no šo iekārtu darbības pilnā apmērā ieplānoti ieņēmumi 7,3 miljoni latu.

Raidījums atgādina, ka fotoradaru uzstādīšana kavējusies gan arī līdz "Latvijas Krājbankas" problēmu atklāšanai. Fotoradari bija solīti jau 20.oktobrī, taču šai dienā neparādījās. Līguma izpildes termiņu pagarināja par mēnesi un 21.novembrī pirmie piecpadsmit radari tomēr darbu sāka. Tiesa gan – ne stacionārie, kā iepriekš tika solīts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!