Raidījums: NMPD uzdots atrisināt ātrās palīdzības transporta apgādes problēmas
Foto: LETA

Veselības ministrija (VM) šonedēļ uzdeva Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam (NMPD) izstrādāt koncepciju, kā mediķus nodrošināt ar transportu pēc līguma ar SIA "Rīgas Sanitārā transporta autobāze" (RSTA) beigām, svētdien ziņoja Latvijas televīzijas raidījums "De facto".

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

VM valsts sekretāra Rinalda Muciņa rīkojums paredz, ka koncepcijai jābūt gatavai līdz 1.maijam un atbilstoši tai tiks lemts par turpmāko rīcību.

Līgums ar RSTA tika noslēgts 2010.gada 29.aprīlī uz pieciem gadiem par kopējo summu 21,6 miljoni latu. Tomēr NMPD ļāva paplašināt RSTA sniegto pakalpojumu apjomu un daudzmiljonu līgums, visticamāk, beigsies jau krietni agrāk – nākamā gada nogalē, pieļauj raidījums.

Šis ir pēdējais brīdis, lai savlaicīgi sagatavotos transporta pakalpojumu iegādei, kas ir garš process, norāda raidījums, atgādinot, ka iepriekš pieļautais "pēdējā brīža" iepirkums ļāva RSTA diktēt savus noteikumus līguma noslēgšanā, tādējādi izraisot visai plašu skandālu un draudus visā Rīgā vienlaikus nespēt nodrošināt mediķu palīdzību.

Esošās situācijas analīze uzticēta tām pašām amatpersonām, kas stāvēja aiz iepriekšējā iepirkuma, par kuru privātkompānija izsakās atzinīgi, bet valsts pārstāvji atzīst, ka līgumam vajadzēja būt labākam.

Veselības ministre Ingrīda Circene (V) norāda, ka nozares ekspertu, tostarp NMPD pārstāvju uzdevums nebūs risināt šo problēmu. Viņa raidījumam norādīja, ka gaida, lai NMPD pārstāvji veiktu "profesionālu informācijas analīzi, pēc kuras izvērtēšanas politiskās amatpersonas varēs lemt par turpmāko rīcību - vai šo pakalpojumu turpmāk nodrošinās privātpersona vai valsts institūcija." Tomēr ministre sola uzraudzīt, lai datu analīze notiktu kvalitatīvi.

Šobrīd RSTA Rīgas reģionam ik dienas nodrošina 80 automašīnas, to apkopi un vadītājus, lai ātrās palīdzības mediķi varētu tikt uz izsaukumiem Rīgas apkaimē. Savulaik privatizētā valsts struktūra palikusi nišā bez konkurences, jo šai kompānijai vienmēr dota zaļā gaisma, norāda raidījums.

NMPD vadītājs Armands Ploriņš ir visai skeptisks par iespējām radīt šajā nozarē konkurenci. Viņaprāt, piedāvājami ir divi varianti – vai nu valsts pati iepērk un uztur visas mašīnas, kas prasa visai ievērojamas investīcijas vienlaikus, vai arī jāturpināt mašīnu noma, par ko viņš rekomendē sarunu procedūru. Ploriņš neslēpj, ka šajā variantā tas visticamāk nozīmē jaunu līgumu ar RSTA, kas jau tagad uz valsts rēķina spēj nodrošināt sev labu peļņu.

"Te vajadzētu paskatīties uz šo situāciju un saprast, ka Latvijā šo pakalpojumu un tik plašā apjomā piedāvā tikai viens sniedzējs. Latvijā citu nav. Protams, ka tajā brīdī, ja mēs nolemjam šo variantu,. Tad ja kāds gribēs ienākt, tad viņam vienlaicīgi būtu jāveic ļoti lielas investīcijas. Kaut gan šim pakalpojumu sniedzējam, kas ir šobrīd, protams, ka pirmās investīcijas ir daudz mazākas un viņš spēs jebkurā variantā piedāvāt lētāku cenu. Un tāda situācija bija arī pagājušajā konkursā. Un, ja mēs pie tā nonāksim, tā nemainīsies arī nākamajā," raidījumam atklāja Ploriņš.

Ploriņš līdzīgi RSTA pārstāvja iepriekš paustajam apgalvo, ka līgumam ar privātu kompāniju būtu jābūt uz ilgāku laiku par pieciem gadiem, kā tas bija iepriekš. "Ir iepirkuma procedūras un, kādas tās ir, tādas ir," sacīja Ploriņš, vaicāts, vai valsts atkal "neuzkāps uz grābekļa".

NMPD autoparku pārējā Latvijas daļā, izņemot Rīgas reģionu, uztur valsts. Šobrīd par Eiropas līdzekļiem paredzēts iegādāties arī pārdesmit automašīnas, un arī šī konkursa rezultāti kalpošot lēmuma pieņemšanai, vēsta raidījums.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Armands Ploriņš Ingrīda Circene
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form