Foto: LETA
Satiksmes ministrijas (SM) uzraudzītā valsts uzņēmuma "Latvijas Dzelzceļš" meitas kompānija "LDZ Cargo" pēdējā gada laikā ar diviem basketbola klubiem noslēdzis reklāmas pakalpojumu līgumus par gandrīz pusmiljonu latu, svētdien ziņo Latvijas televīzijas (LTV) raidījums "De facto".

Līguma detaļas ir komercinformācija, bet zināms, ka "LDZ Cargo" pērn noslēdzis reklāmas pakalpojumu līgumu ar basketbola klubu "Ventspils" par 271 098 latu, savukārt šogad dzelzceļa pārvadājumu uzņēmums iespēju reklamēties pirks no basketbola kluba "VEF Rīga" par 200 000 latu, vēsta raidījumā.

VAS "Latvijas Dzelzceļš" pārstāve Antra Birzule raidījumam uzsvērusi, ka līguma detaļas, kā arī nopirkto reklāmas laukumu atdeve ir konfidenciālas ziņas. To nevar atklāt, jo "LDZ Cargo" ir konkurenti, kuriem šīs ziņas varētu lieti noderēt. "Viņi arī interesējas un skatās, ko dara "LDZ Cargo", ar kādiem paņēmieniem un summām "LDZ Cargo" piesaista kravu pārvadātājus un apstrādātājus un tā ir komercinformācija un tieši šo iemeslu dēļ mēs nevaram sīkāk izplūst detaļās – ko kam un cik sadalām," sacījusi Birzule.

Bez iepirkuma procedūras "LDZ Cargo" pagājušajā gadā noslēdza reklāmas pakalpojumu līgumu ar basketbola klubu "Ventspils". Šī kluba prezidents ir partijas "Latvijai un Ventspilij" vadītājs Aivars Lembergs, kluba padomē – Ventspils domes vadība, ziņo LTV. Pakalpojuma līgums noslēgts par 271 098 latu.

Raidījumā vēsta, ka SM tiešā veidā uzrauga vien "LDZ Cargo" māteskompāniju "Latvijas Dzelzceļš". Saskaņā ar premjera rezolūciju, darījumi virs 100 000 latu ir jāakceptē nozares ministram. Šajā gadījumā atļauju slēgt ceturtdaļmiljonu vērto līgumu devis iepriekšējais satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS), ziņo raidījums.

Ventspils kluba valdes priekšsēdētājs Ralfs Pleinics "De facto" uzsvēris, ka "bez valsts atbalsta Latvijā profesionāls sports nav iespējams, tas ir iespējams tikai amatieru līmenī".

Raidījumā vēsta, ka atverot Ventspils kluba mājas lapu, redzams, ka "LDZ Cargo" reklāma bijusi uz plāksnes basketbola laukuma malā, uz sportistu tērpiem to pat ir grūti pamanīt. "Ir, ir viņiem arī ir treniņu krekli, izbraukuma krekli, sporta krekli, tur ir dažādas pozīcijas, ar kurām mēs sadarbojamies, ir reklāmas televīzijā un preses konferences," paskaidrojusi Birzule.

Kā interesantu raidījums min faktu, ka, mainoties ministrijas politiskajai vadībai, reklāma Ventspilī vairs nav bijusi nepieciešama. Tagad, kad politisko atbildību pār satiksmes nozari uzņēmusies "Vienotība" kopā ar Olšteina grupu, uzsvars likts uz Latvijas čempionvienību, basketbola klubu "VEF Rīga". Tā padomes priekšsēdētājs ir "Vienotības" biedrs Edgars Jaunups. Pavisam nesen noslēgts reklāmas līgums par 200 000 latu, ziņo raidījumā. Šo darījumu atļāva satiksmes ministrs Aivis Ronis.

"LDZ Cargo" pārstāve uzskatot, ka uzņēmumam ir izdevīgi pirkt reklāmu basketbola klubos - to pierādot lielais uzņēmuma apgrozījums un peļņa. Lai gan uzņēmums strādā gan Latvijā, gan ārpus valsts, galvenokārt Austrumu virzienā, Birzule neatklāja vai līdzīgi sadalās arī ieguldījumi reklāmā. Tāpat kā to, kādēļ izvēlētas tieši šīs komandas.

Pēc "VEF Rīga" sniegtajām ziņām, "LDZ Cargo" pērk reklāmu "VEF Rīga" spēlēs, uzsvaru liekot uz starptautiskajiem turnīriem – Eirolīgas kvalifikācijā, Eiropas kausā, VTB vienotajā līgā.
"VEF Rīga" šīs sezonas budžets ir nepilni divi miljoni latu, no tā trešdaļa jeb aptuveni 570 tūkstoši latu ir publiskais finansējums jeb nauda, kas saņemta no valsts uzņēmumiem. Spriežot pēc šā brīža valdības iecerēm, lielākie sponsorētāji un ziedotāji, kā, piemēram, "Latvijas Dzelzceļš" vai "Latvijas Valsts meži" paliks ārpus centralizētas pārvaldīšanas kā nozarei svarīgi uzņēmumi, vēsta raidījums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!