Vērienīgā starpvalstu dzelzceļa projekta "Rail Baltica" izpēti par 396 000 eiro (280 400 lati) veiks Lielbritānijas transporta pētījumu uzņēmums "AECOM Limited", liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājas lapā.

Iepriekš Satiksmes ministrija plānoja projekta izpētei atvēlēt līdz vienam miljonam eiro (aptuveni 700 000 latu). Katra no Baltijas valstīm segs trešo daļu no projekta izdevumiem.

Uzņēmumam būs jāizstrādā tehniski ekonomisks pamatojums standarta platuma dzelzceļa līnijai Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. "Rail Baltica" projekta izpēte jāveic desmit mēnešu laikā no līguma noslēgšanas.

"AECOM Ltd" ir starptautisks uzņēmums ar filiālēm daudzās pasaules valstīs, liecina uzņēmuma mājas lapa. Uzņēmums specializējas konsultāciju sniegšanā būvniecības, transporta un vides infrastruktūras attīstības jautājumos - projektēšanā, satiksmes prognozēs, finanšu modeļos, stratēģiskās attīstības plānos, resursu optimizācijā un pārvaldībā, kā arī publiskās un privātās partnerības projektos. Lielākie uzņēmuma īstenotie projekti ir Rionas-Antirionas vanšu tilts Grieķijā; Fortas upes šķērsojums Skotijā, D8 lielceļš Čehijā, A1 (M) Dišfortas-Daringtonas lielceļš Lielbritānijā un citi.

Uzņēmums kā konsultants bijis iesaistīts arī Rīgas Ziemeļu tarnsporta koridora vērtēšanā.

Jau vēstīts, ka "Rail Baltica" izpēti veikt vēlējās 10 pretendenti, kurus vērtēja Satiksmes ministrijas (SM) vadībā izveidotā starptautiskā iepirkuma komisija. Piedāvājumi saņemti no Spānijas, Lielbritānijas, Somijas, Francijas, Vācijas un Latvijas uzņēmumiem.

Pētījuma galvenie mērķi ir noskaidrot, vai atsevišķa 1435 milimetru platuma dzelzceļa līnija ir ekonomiski un finansiāli pamatota; vai ir izdevīgāk būvēt jaunu, 1435 milimetru līniju paralēli blakus esošajai 1520 milimetru līnijai vai jaunu maršrutu; kādas izmaksas un kādi ieguvumi tiktu radīti katrai no iesaistītām valstīm; iespējamais projekta īstenošanas periods u.c. Atbildes uz šiem jautājumiem nodrošinās Baltijas valstu valdībām un Eiropas Savienībai visaptverošu un pamatotu bāzi turpmāko lēmumu pieņemšanai par detalizētiem tehniskiem pētījumiem nacionālā līmenī.

Jau vēstīts, ka ideja par vienotas dzelzceļa līnijas Varšava-Kauņa-Rīga-Tallina-Helsinki jeb "Rail Baltica" izstrādi pastāv jau vairākus gadus, taču finansējuma trūkuma dēļ projekts nevirzās uz priekšu.

"Rail Baltica" projekta izpēte ir iekļauta 2007. gada Eiropas transporta tīkla (TEN-T) programmā, ko apstiprinājusi Eiropas Komisija, piešķirot projekta īstenošanai līdzfinansējumu no TEN-T budžeta 50% apmērā. Projekta nacionālo līdzfinansējumu 50% apmērā paredzēts nodrošināt no katras valsts budžeta līdzekļiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!