Foto: Publicitātes attēli

"Rail Baltica" projekta ietvaros līdz 2020. gada septembrim tiks veikti ģeotehniskās izpētes darbi Rīgas, Stopiņu, Ķekavas, Baldones, Mārupes un Olaines novadu pašvaldību teritorijās. Izpētes mērķis ir iegūt nepieciešamo tehnisko informāciju par grunts sastāvu un tās fizikālajām īpašībām "Rail Baltica" pamattrases projektēšanai un ilgtspējīgu tehnisko risinājumu izstrādei, portālu "Delfi" informēja uzņēmumā.

Lauka darbi norisināsies konkrētos punktos visa dzelzceļā posma garumā, kuros eksperti, izmantojot dažādas urbšanas metodes, izpētīs grunts apstākļus.

Izpēte tiek veikta, lai izstrādātu ieteikumus, kas tiks ņemti vērā projektējot tādus infrastruktūras elementus kā uzbērumus, tiltus, trokšņu sienas, caurtekas un dzīvnieku pārejas.

Visi zemju īpašnieki, kuru īpašumus skars izpētes darbi posmos Upeslejas-Centrālā stacija Rīga; Torņakalns-Imanta un Lidosta Rīga-Misa, saņems vēstuli par plānotajiem darbiem. Vēstulē ir norādīts plānoto darbu mērķis un tā izpildītāji, izpētes vietas koordinātas, izpētes metode, kontaktpersona, kā arī pielikumā pievienots darbu saskaņošanas protokols.

Izpēti veiks starptautiska Austrijas uzņēmuma filiāle Latvijā SIA "Intergeo Baltic".

Vairāk informācijas iedzīvotājiem par ģeotehnisko izpēti var atrast "Rail Baltica" digitālajā informācijas centrā.

Kā informē uzņēmumā, šobrīd "Rail Baltica" projektā uzsākti pamattrases projektēšanas darbi 411 km garumā, un norit iepirkums projektēšanas darbiem nākamajiem 233 km.

Paralēli, nacionālais projekta ieviesējs Latvijā, SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas īsteno projektēšanas darbus Rīgas Centrālajā stacijā un Starptautiskajā lidostā "Rīga". Pamattrases būvniecību paredzēts sākt 2022. gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!