Foto: AFP/Scanpix

Baltijas valstu amatpersonas pārliecinājušas Eiropas Savienības (ES) transporta komisāri Violetu Bulcu, ka "Rail Baltica" projekta virzība norit atbilstoši plānam, tāpēc ES finansējuma iegūšana nav apdraudēta, pastāstīja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāve Iveta Kancēna.

Bulca oktobra sākumā vēstulē brīdināja Baltijas valstu satiksmes ministrus, ka projekta "Rail Baltica" darbu iekavēšanās var nozīmēt ES finansējuma zaudēšanu. Viņa norādījusi, ka projekta īstenošanai izveidotā Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" vadītājas Baibas Rubesas atkāpšanās no amata septembra nogalē "piesaistījusi zināmu uzmanību" projekta attīstībai un pārvaldībai.

Pirmdien Briselē Lietuvas satiksmes ministrs Roks Masjulis, Igaunijas ekonomikas un infrastruktūras ministre Kadri Simsone un Latvijas SM valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš tikās ar Bulcu, lai pārrunātu "Rail Baltica" projekta ieviešanas virzību.

Kancēna informēja, ka saruna bija konstruktīva un draudzīga. Taja tika diskutēts par plānotajiem darbiem "Rail Baltica" projektā. Visu triju Baltijas valstu pārstāvji atkārtoti apstiprināja apņemšanos kopīgi īstenot projektu. Kopumā komisāre guvusi pārliecību, ka viss šobrīd noris atbilstoši projektam tā, kā ir plānots, tāpēc draudi attiecībā uz ES finansējuma iegūšanu nav, pauda Kancēna.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekta īstenotāja, Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" bijusī vadītāja Baiba Rubesa 27. septembrī iesniedza uzņēmuma padomei atlūgumu, kas stājas spēkā iesniegšanas brīdī. Galvenie viņas atkāpšanās iemesli bija saistīti ar krasi atšķirīgo un nesavienojamo redzējumu par turpmāko "Rail Baltica" projekta vadības un ieviešanas modeli.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!