Foto: DELFI

Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas ārkārtas sēdē opozīcijas deputāti trešdien lūguši turpmākos maģistrālo ceļu remontdarbus Rīgā neveikt vienlaicīgi.

Satiksmes departamenta pārstāvji norādīja, ka šoreiz vilcināšanās ar ceļu remontdarbiem Rīgā saistīta ar vairākiem apstākļiem. Viens no tiem ir vispārējās vienošanās līgums, kas noslēgts ar piecām būvfirmām, kas ticis darīts pirmo reizi. Tāpat darbus paildzina komunikāciju remontdarbi, kas nereti tiekot pieteikti pēkšņi. Arī lietainie vasaras laikapstākļi nav bijuši ātru darbu veicinoši.

Būvdarbu laicīgu veikšanu esot kavējis arī jaunais Būvniecības likums un noteikumi, jo seguma atjaunošanu vairs neļauj veikt bez īpaša projekta, kas arī jāsaskaņo ar komunikāciju turētājiem. Departamenta darbinieki atzina, ka saskaņošana ar vienu turētāju var ilgt vairāk nekā 20 dienas.

Runājot par iedzīvotāju sūdzībām saistībā ar pārraktajām ietvēm, departamenta pārstāvji norādīja, ka gājēji paši nereti ignorē izvietotās ceļazīmes. Vērtējot ierosinājumu uz brauktuvēm izvietot gājējiem paredzētus apvedceļus, uzsvērts, ka ielas ir šauras, līdz ar to tādu teritoriju norobežošana nav iespējama.

Pašvaldības opozīcijas deputāti gan uzsvēra, ka, vērojot darbu veikšanu, rodoties sajūta, ka departaments šādus darbus uzņēmies veikt pirmo reizi un ka procesā notiekot mācības. Viņi uzsvēra, ka rīdzinieki smejas par šo projektu, kas, pēc opozīcijas pārstāvju vārdiem, esot izgāzies. Vienlaikus tika akcentēta arī bijušā departamenta direktora Vitālija Reinbaha, opozīcijas deputātu vārdiem, "upurēšana".

Satiksmes departamenta pārstāvji piekrita, ka īstenotais projekts ir "ar savām problēmām un mēs mācāmies no kļūdām".

"Ļoti liela mūsu kļūda ir, ka sākotnēji nespējām paskaidrot, kas ir seguma atjaunošana un rekonstrukcija, - cilvēki Barona ielu uztvēra par rekonstrukciju, bet mēs tikai atjaunojām segumu," norādīja departamenta pārstāvji. Vienlaikus viņi akcentēja, ka departamenta kapacitāte ir nepietiekama, lai regulāri spētu izkontrolēt visus notiekošos procesus.

"Esam sapratuši, ka departamenta iekšējā struktūra, kas sastāv no divām daļām, nav vienota. Mēs esam sapratuši, ka tai jābūt vienotai, lai projektu varētu novest no sākuma līdz noslēgumam," ieskicējot iespējamās pārmaiņas departamentā, norādīja tā pārstāvji.

Uzklausot skaidrojumu par Rīgas ielās veiktajiem remontdarbiem un to gaitu, deputāti izteica bažas par to, ka šāda situācija ar vienlaicīgu maģistrālo ielu remontēšanu varētu atkārtoties, uz ko saņemts solījums, ka tikšot darīts viss iespējamais, lai turpmākos darbus plānotu rūpīgi, tomēr jau tagad esot skaidrs, ka bez neērtībām šādu apjomu darbos iztikt nevar.

Iepriekš vēstīts, ka nacionālās apvienības un partijas "Vienotība" Rīgas domes frakciju deputāti bija nosūtījuši vēstuli domes Satiksmes un transporta komitejas vadītājam ar prasību sasaukt komitejas ārkārtas sēdi.

Deputāti prasīja sēdes darba kārtībā iekļaut Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītāja Emīla Jakrina ziņojumu par remontdarbu situāciju Rīgas ielās un plānotajiem pasākumiem, lai uzlabotu departamenta darbu un remontdarbu plānošanu.

"Remontdarbu plānošana un izpilde Rīgas ielās nenotiek tādā veidā, kā tam Rīgā būtu jābūt, ņemot vērā pilsētas lielumu un transporta plūsmas. Rīgas domes vadība šobrīd izvairās no politiskās atbildības par esošo situāciju. Tādēļ mēs vēlamies klātienē dzirdēt atbildīgās izpildinstitūcijas vadošās amatpersonas detalizētus paskaidrojumus," ārkārtas sēdes sasaukšanu komentēja Satiksmes un transporta komitejas deputāts Jurģis Klotiņš (VL-TB/LNNK).

Jau vēstīts, ka 16. augustā saistībā ar Rīgas ielu remontdarbu lēno gaitu no amata tika atstādināts Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs.

Kā iepriekš skaidroja Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S), pēc būvsezonas beigām tāpat tiks lemts par citu departamenta darbinieku panākumiem un neveiksmēm. Par departamenta direktora pienākumu izpildītāju nozīmēts Jakrins.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!