Foto: PantherMedia/Scanpix

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) 2018. gadā izskatīja četrus ierosinātus strīdus enerģētikas nozarē un ūdenssaimniecības nozarē, liecina SPRK publicētā informācija.

Regulators norāda, ka ikvienam sabiedrisko pakalpojumu lietotājam regulējamo nozaru jomās - elektrība, dabasgāze, siltumapgāde, ūdenssaimniecība, elektroniskie sakari, pasts, sadzīves atkritumu apglabāšana - ir tiesības vērsties SPRK, ja ir radies strīds ar pakalpojumu sniedzēju.

Regulators pērn izskatīja četrus ierosinātus strīdus enerģētikas nozarē un ūdenssaimniecības nozarē, kuros pieņēma lēmumus pēc būtības. Divi izskatītie strīdi bija radušies starp sabiedrisko pakalpojumu lietotāju kā fizisku personu un sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju kā juridisku personu un divi izskatītie strīdi bija radušies starp sabiedrisko pakalpojumu lietotāju un sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju, kur abas strīdos iesaistītās puses bija juridiskas personas.

Enerģētikas nozarē elektroenerģijas apgādē viens strīds tika izskatīts par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja atteikumu noslēgt sistēmas pakalpojumu līgumu par elektroenerģijas piegādi, bet otrs - par elektroenerģijas piegādes pārtraukšanas tiesiskumu.

Savukārt ūdenssaimniecības nozarē viens strīds tika izskatīts par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja atteikumu noslēgt jaunu ūdenssaimniecības pakalpojumu līgumu par pilsētas ūdensvada un kanalizācijas lietošanu, bet otrs strīds bija par ūdensapgādes pakalpojumu līguma noslēgšanu un rēķinu izsniegšanu.

Regulators kā ārpustiesas instance izskata strīdus starp sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju un lietotāju vai starp sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem par to tiesībām un pienākumiem, kas izriet no SPRK likuma vai regulējamās nozares speciālajiem normatīviem.

Regulators ne vēlāk kā 30 dienu laikā no dienas, kad saņemts iesniegums par strīda izskatīšanu un ir izvērtēts iesniegums un pievienotie pierādījumi, kas pamato strīda priekšmetu un pierāda veiktos pasākumus strīda atrisināšanai izlīguma veidā, pieņem lēmumu par strīda izskatīšanas ierosināšanu vai sniedz atbildi atbilstoši Iesniegumu likumam.

SPRK izvērtē strīdu pēc būtības, konstatē lēmuma pieņemšanai nepieciešamos faktus un izskata strīdu triju mēnešu laikā no dienas, kad pieņemts lēmums par strīda izskatīšanas ierosināšanu.

Ārpustiesas strīdu vidējais risināšanas ilgums regulatorā ir nepilni trīs mēneši no dienas, kad regulators pieņem lēmumu par strīda izskatīšanas ierosināšanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!