Foto: LETA
Galvaspilsētas iedzīvotājiem ilgs laiks jāpavada milzīgās rindās, lai saņemtu "Rīdzinieka kartes", kas dos iespēju lētāk izmantot sabiedrisko transportu, novēroja aģentūra LETA.

Kā informēja Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" preses sekretārs Viktors Zaķis, "Rīgas satiksmei" ir astoņi klientu apkalpošanas centri, kuros šīs kartes var saņemt.

Klientu apkalpošanas centru laiks pagarināts, un tie strādā bez brīvdienām no plkst.9 līdz plkst.21. No novembra papildu astoņi klientu apkalpošanas centri atklāti sadarbībā ar "Rīgas namu pārvaldnieku". Arī šie centri decembrī strādā no plkst.9 līdz 21.

Savukārt pašvaldības rajonu izpilddirekcijās atvērti vēl trīs klientu apkalpošanas centri.

Minētie apkalpošanas centri nestrādās tikai Ziemassvētkos un gadu mijā - 24.decembrī un 25.decembrī, kā arī 31.decembrī un 1.janvārī.

Pašlaik kopumā ir saņemti 95 000 pieteikumu "Rīdzinieka kartes" saņemšanai. No tiem 50 000 karšu ir izgatavotas, bet izsniegtas nedaudz vairāk par 30 000 karšu.

Kartes izgatavošana aizņem aptuveni desmit minūtes, teica Zaķis. Viņš piebilda, ka atsevišķi bija iespējams pieteikties kartes izgatavošanai un saņemšanai konkrētā laikā, taču patlaban visi iespējamie laiki ir aizņemti un decembrī pieteikties "Rīdzinieka kartes" izgatavošanai konkrētā laikā vairs nav iespējams.

Līdz ar to visi, kas vēlas kartes izgatavot, var ierasties klientu centros un gaidīt rindā. Tuvākajā laikā plānots dot iespēju pieteikties kartes izgatavošanai janvārī.

Sākotnēji tika lēsts, ka rīdzinieka kartei pieteiksies aptuveni 100 000 iedzīvotāju, un pieteikumu skaits tuvojas prognozētajam. Taču, visticamāk, būs nepieciešams izgatavot vairāk nekā 100 000 rīdzinieku karšu, atzina Zaķis.

Kā pārliecinājās LETA, saskaņā ar centrālās statistikas pārvaldes datiem šī gada sākumā Rīgā tika fiksēti vairāk nekā 600 000 iedzīvotāju. Ja no tiem atrēķina divas lielākās iedzīvotāju grupas, kas saņem atlaides braukšanai sabiedriskajā transportā - bērnus un jauniešus līdz 19 gadu vecumam un pensionārus, tad, iespējams, "Rīdzinieka karte" varētu būt nepieciešama četras reizes lielākam iedzīvotāju skaitam, nekā prognozēts.

Zaķis uzsvēra, ka visām iedzīvotāju kategorijām, kuras jau saņem kādas braukšanas atlaides un kuriem ir personalizētie e-taloni, nav nepieciešams stāvēt rindās pēc "Rīdzinieka kartes", jo, beidzoties izsniegtās kartes termiņam, tā tiks apmainīta pret "Rīdzinieka karti".

"Rīgas satiksmes" pārstāvis arī atgādināja, ka līdz šī gada 31.decembrim iegādātie dzeltenie e-taloni būs derīgi līdz nākamā gada 28.februārim.

Kā novēroja LETA, "Rīgas satiksmes" klientu apkalpošanas centrā Klijānu ielā regulāri "Rīdzinieka kartes" saņemšanu gaida daudz cilvēku.

Kāda aptuveni 50 gadus veca sieviete, kura bija ieradusies noformēt Rīdzinieka karti, aģentūrai LETA pastāstīja, ka tajā pašā dienā arī oficiāli nomainījusi savu deklarēto dzīvesvietu. Viņai līdzi bija izziņa, kas to apliecina. Sieviete gan nezināja, vai šī izziņa būs jāuzrāda "Rīgas satiksmes" darbiniekiem. Viņa bija dzirdējusi, ka anketu "Rīdzinieka kartes" saņemšanai var aizpildīt internetā, taču apgalvoja, ka nelieto modernās tehnoloģijas, tāpēc visas formalitātes nākas kārtot klātienē.

Sieviete gan bija ļoti apbēdināta, ka pirms viņas rindā stāv vairāk nekā 50 cilvēku. Par to liecināja viņas saņemtais kārtas numuriņš, lai gan tik daudz cilvēku klientu apkalpošanas zālē nebija. Iespējams, daļa no viņiem bija izgājusi pagaidīt ārpusē vai arī atmetusi cerības sagaidīt savu kārtu rindā.

Kāds cits aģentūras LETA iztaujātais rīdzinieks norādīja, ka anketu "Rīdzinieka kartes" saņemšanai mēģinājis aizpildīt internetā, autentificējoties ar elektronisko identifikācijas karti (eID), taču to neesot bijis iespējams izdarīt, jo sistēma viņa personas apliecību neesot atpazinusi. Vīrietis pieļāva, ka varbūt pats nav mācējis visu tehniski pareizi izdarīt, lai gan pie tā paša datora ar savu eID viņam izdevies autentificēties "Swedbank" internetbankā.

Šis vīrietis aģentūrai LETA arī stāstīja, ka "Rīdzinieka kartes" noformēšanai jau iepriekš gribējis "pierakstīties" "Rīgas satiksmes" interneta mājaslapā, norādot precīzu savas ierašanās laiku un klientu apkalpošanas centru, taču to neesot izdevies izdarīt, jo sistēma nepiedāvājusi nevienu iespējamo vizītes laiku. "Tad es sapratu, ka viss jau ir pilns, ka visi laiki uz priekšu jau rezervēti, tāpēc arī nekas cits neatlika, kā nākt uz šejieni un nīkt rindā," aģentūrai LETA sacīja "Rīgas satiksmes" klientu apkalpošanas centrā Klijānu ielā sastaptais vīrietis.

Kā ziņots, no 1.janvāra Rīgas pilsētas sabiedriskajam transportam tiek noteikts jauns braukšanas tarifs, tādēļ līdz šā gada beigām iegādātās biļetes ar pašreizējo maksas tarifu ir jāizmanto līdz nākamā gada februāra beigām.

Minētā norma neattiecas uz pasažieriem, kuriem pienākas Rīgas domes piešķirtās atlaides - nestrādājošie pensionāri, Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidētāji, politiski represētās personas, rīdzinieki, kuri ir vecāki par 75 gadiem, dižģimeņu vecāki, daudzbērnu ģimenes vecāki, bērni bāreņi, skolotāji, arodskolēni, studenti, skolēni, invalīdi. Viņi iegādātās biļetes varēs izmantot 12 mēnešu laikā no biļetes iegādes brīža.

Kā ziņots, Rīgas dome nolēma paaugstināt sabiedriskā transporta biļešu cenu no 50 uz 84 santīmiem jeb 1,20 eiro, vienlaikus nosakot, ka Rīgā deklarētie iedzīvotāji līdz 75 gadu vecumam, kas saņēmuši "Rīdzinieka karti", varēs braukt ar 50% atlaidi un maksāt 42 santīmus jeb 0,60 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!