AFI

Lai nodrošinātu rīdziniekiem un Rīgas viesiem ātrāku un kvalitatīvāku pakalpojumu un informācijas sniegšanu, Rīgas domē izveidota Vienas pieturas aģentūra, par kuras veidošanu domes vadība sprieda jau aptuveni gadu.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Rīgas mērs Gundars Bojārs pagājušās nedēļas nogalē parakstīja rīkojumu par aģentūras izveidi un apstiprināja aģentūras nolikumu, informēja domes sabiedrisko attiecību nodaļa. Apmeklētāju pieņemšanas centra "Vienas pieturas aģentūra" nolikumā noteikts, ka aģentūra ir domes struktūrvienība, kas nodrošina iedzīvotājiem informācijas un pašvaldības pakalpojumu pieejamību, informācijas apmaiņu starp domes struktūrvienībām. Aģentūra arī koordinēs domes struktūrvienību un institūciju sadarbību pakalpojumu pieejamības nodrošināšanai.

Aģentūrai aizliegts atteikt apmeklētājiem sniegt uzziņu par aģentūras kompetencē esošajiem jautājumiem, subjektīvi vērtēt, interpretēt vai aizskaroši komentēt iedzīvotaju iesniegumus, izpaust apmeklētāju centra pārziņā esošo informāciju par saņemto un nosūtāmo dokumentu saturu jebkurai trešajai personai, kā arī izturēties pret apmeklētājiem nepieklājīgi vai agresīvi.

Aģentūra strādās pilsētas izpilddirektora pakļautībā, aģentūras vadītājas pienākumus pildīs Kurzemes rajona izpilddirektora vietniece Inese Krustiņa, kurai arī būs jānokomplektē aģentūras štats un jāsagatavo tas darbam.

Aģentūrai būs jāizstrādā Rīgas pašvaldības pakalpojumu kvalitātes stratēģija, orientējoties uz apmeklētāju vajadzībām un interesēm. Aģentūra pieņems, reģistrēs un nosūtīs citur iedzīvotāju iesniegumus un sekos to izpildei, ka arī sniegs iedzīvotājiem atbildes.

Apmeklētāju apkalpošanas centrs sniegs informāciju par pašvaldības struktūru un darbinieku kompetenci, pašvaldības pakalpojumiem, iestādēm un uzņēmumiem, aģentūra arī apkalpos bezmaksas informatīvo tālruni, sekos domes struktūru darbam ar iedzīvotāju iesniegumiem, uzturēs datu bāzes par domes struktūru, iestāžu un uzņēmumu pakalpojumiem un to sniegšanas kārtību.

Aģentūra arī sniegs bezmaksas konsultatīvo un juridisko palīdzību, organizēs iedzīvotāju pieņemšanu pie Rīgas izpilddirektora un viņa vietniekiem. Apmeklētāju apkalpošanas centram būs arī jāapkopo iesniegumi, jāanalizē aktuālākās problēmas un jāiesaka risinājumi. Aģentūra arī uzturēs sakarus ar valsts un sabiedriskajām organizācijām, citām pašvaldības struktūrām. Aģentūra varēs iesniegt izpilddirektoram priekšlikumus par aģentūras darba uzlabošanu, bet domei - tiesību aktu projektus aģentūras kompetences jautājumos.

Vienas pieturas aģentūru, kurā iedzīvotāji varēs vienuviet iesniegt un saņemt nepieciešamos dokumentus, nevis staigās pa daudzām domes struktūrām izziņu meklējumos, Bojārs drīz pēc stāšanas amatā minēja kā vienu no labākajiem veidiem, kā apkarot korupciju. Izpilddirektors iepriekš pieļāva, ka vienas pieturas aģentūru varēs izveidot Rātsnamā, kura iekārtošanu plāno sākt jau oktobrī.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form