'Rīgas acs' drošības sistēmām sabiedriskajā transportā aizņemsies 15,8 miljonus eiro
Foto: LETA

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" pilnībā piederošais meitasuzņēmums "Rīgas acs" aizņēmies no AS "Danske Bank" 15,8 miljonus eiro, lai galvaspilsētas sabiedriskajā transportā modernizētu drošības sistēmas, ieviestu elektroniskas pieturvietu informācijas sistēmas un vairākus citus jaunumus pasažieru drošībai, ērtībai un pakalpojuma kvalitātes uzlabošanai.

Kā aģentūrai LETA skaidroja "Rīgas acs" valdes priekšsēdētāja Anita Gaile, uzņēmums ir veicis sagatavošanās darbus un sācis realizēt tos pasažieru drošības un ērtības uzlabošanas pasākumus, kuru realizācijai uzņēmums tika izveidots 2011.gada augustā.

2012.gada martā tika minēts, ka šādas kompleksas sistēmas ieviešana varētu izmaksāt 6,4 miljonus eiro, taču Gaile skaidroja, ka agrākās prognozes par cenu laika gaitā ir mainījušās, precīzāk identificējot pilsētas vajadzības un optimālos risinājuma veidus.

Lai īstenotu uzņēmuma mērķus, "Rīgas acs" piesaistījusi AS "Danske Bank" finansējumu - kredītlīniju ar kopējo limitu 15,8 miljonu eiro apmērā uz septiņiem gadiem, pretī izsniedzot ķīlu par 20,55 miljoniem eiro. Komercķīlas nodrošinājums ir visa "Rīgas acs" manta kā lietu kopība - ieviestā sistēma un par aizdevuma līdzekļiem iegādātās iekārtas, skaidroja Gaile. Patlaban uzņēmuma pamatkapitāls ir 28 457 eiro.

Uz jautājumu, kā "Rīgas acs" aizņēmumu spēs atmaksāt, Gaile atzina, ka galvenais "klients", kurš maksās par sistēmas izveidi un lietošanu, ir uzņēmuma dibinātājs - "Rīgas satiksme". Saskaņā ar "Rīgas acs" biznesa plānu "Rīgas satiksmes" maksājumi ļaus atdot kredītu paredzētajā termiņā - septiņu gadu laikā. Daļu ieņēmumu "Rīgas acs" plāno gūt no reklāmām, taču Gaile norāda, ka reklāmas ieņēmumu prognoze pēdējos gados ir bieži mainījusies reklāmas tirgus svārstību dēļ, tāpēc viņa atturējās no konkrētas šo ienākumu prognozes.

Aizņemtie miljoni tiks ieguldīti Rīgas sabiedriskā transporta integrētās kustības kontroles, pasažieru drošības un informēšanas sistēmas tehnisko iekārtu un programmatūras instalācijā, integrācijā, darbības un datu pārraides nodrošināšanā. Sistēmas mērķis ir uzlabot drošību, informētību un komfortu, kā arī izskaust "Rīgas satiksmes" transporta līdzekļos vandalisma gadījumus un samazināt kriminālas aktivitātes, paaugstinot pasažieru informētību gan salonā, gan nākotnē arī pieturvietās.

Iekārtas būs iespējams ieviest pakāpeniski, un plānots, ka šis process ilgs trīs gadu laikā.

Paredzēts, ka "reālā laika pasažieru informēšanas un automātiskās transportlīdzekļu uzraudzības sistēmas" ieviešana ievērojami uzlabos sabiedriskā transporta pakalpojumu sistēmu Rīgā - sabiedriskais transports kļūs ātrāks, precīzāks, drošāks un ērtāks, pasažieriem reālajā laikā sniedzot uzticamu informāciju.

Lai uzlabotu sabiedriskā transporta uzraudzību, kontroli, regulēšanu un pārvaldību, transportlīdzekļos tiks nodrošināta publiska operatīvā audio un vizuālā informācija, tiks uzstādīta automātiskā pasažieru skaitīšanas sistēma, kā arī alkohola bloķēšanas ierīces šoferiem.

Izmantojot GPS iekārtas, būs iespējams noteikt transportlīdzekļu atrašanās vietu, kas ļaus precīzi prognozēt braukšanas laiku, tādējādi nodrošinot gan detalizētu informāciju pasažieriem, gan ļaujot vadības centram veikt automātiskus mikroregulēšanas pasākumus, palielinot transporta kapacitāti un pārvietošanās ātrumu.

Uzstādot video novērošanas sistēmu sabiedriskā transporta salonos un ārpus tiem, tiks paaugstināta pasažieru drošība un samazināts konfliktu un vandalisma risks. Trauksmes pogas, kuras plānots izvietotas transportlīdzekļu stratēģiskās vietās, dos iespēju pievērst vadītāja un satiksmes vadības centra uzmanību. Incidentu gadījumā video materiāls automātiski tiek augšupielādēts un pieejams tālāku darbību veikšanai. Šāds risinājums uzlabos arī vadītāja drošību strīdos ar pasažieriem.

Sabiedriskā transporta līdzekļus iecerēts aprīkot arī ar alkohola bloķēšanas sistēmām - tās kontrolēs, vai vadītājs nav iereibis, būtiski samazinot ar alkoholu saistītu negadījumu skaitu. Ja pārbaudē tiks konstatēta alkohola klātbūtne, sistēma vadītājam neļaus iedarbināt transportlīdzekli un par radušos situāciju nekavējoties tiks informēts vadības centrs.

Atsaucoties uz "pēdējos gadu desmitos veiktajām aptaujām", Gaile skaidro, ka iedzīvotāji augstu novērtē displejus autobusa pieturās, informācijas paneļus un video vadības sistēmas, turklāt ar to palīdzību iespējams palielināt vidējo publisko transportlīdzekļu ātrumu. Priekšrocības no konkurētspējīga ātruma un regularitātes sabiedriskā transporta pārvadātāji var izmantot divējādi - lai paaugstinātu servisa līmeni un lai samazinātu ekspluatācijas izmaksas.

Kā liecina "firmas.lv" informācija "Rīgas acs" darbības nozare ir reklāmas aģentūru darbība, datu apstrāde, uzturēšana un ar to saistītās darbības. Uzņēmuma valdes priekšsēdētāja kopš uzņēmuma dibināšanas 2011.gada augustā ir Anita Gaile, valdes locekļi - Guntars Zeipe un Dmitrijs Perlovs. Kopumā uzņēmumā strādā pieci darbinieki.

2012.gadā "Rīgas acs" apgrozījums bijis 97 200 eiro, zaudējumi - 7430 eiro, bet 2011.gada pārskatā norādīti tikai zaudējumi 35 900 eiro. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 28 457 eiro.

Source

LETA

Tags

Danske Bank Rīgas acs Rīgas satiksme
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form