Bažām par iespējamo starptautiskās autoostas "Rīga" slēgšanu nav pamata, sacīja autoostas valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule.
Pirmdien žurnāls "Nedēļa" rakstīja, ka AS "Rīgas starptautiskā autoosta" akcionāri varētu sasaukt sapulci un nolemt, ka slēgs Rīgas autoostu, tādā veidā Latvijas galvaspilsētu atstājot bez starppilsētu autobusu satiksmes.

Autoostas lielākie akcionāri ir SIA "Rīgas satiksme", kam pieder 49,9% akciju, Sergejs Serdjukovs ar 25,5% akciju, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra ar 10% akciju, AS "Nordeka" ar 2,8% akciju un SIA "Centra termināls", kam pieder 1,1% akciju.

Pērn autoosta no Privatizācijas aģentūras saņēmusi informāciju, ka pieteikušies privatizētāji uz valstij piederošajiem 10% akciju. Tomēr runām par autoostas slēgšanu nav pamata, apgalvoja Gromule.

"Tas ir tikai teorētisks pieņēmums, ka privātie uzņēmēji varētu vienoties par autoostas slēgšanu," sacīja Gromule. "[Pasažieru pārvadājumu uzņēmumam AS] "Nordeka" pieder 2,8%, un viņiem nevajadzētu būt ieinteresētiem galvaspilsētas atstāšanā bez starppilsētu autobusu satiksmes, turklāt ne vienmēr mazie akcionāri var vienoties par kopēju rīcību."

Tomēr autoosta jau agrāk ir saskārusies ar situāciju, kad privātie akcionāri kavē lēmumu pieņemšanu, atzina Gromule, kā piemēru minot autoostas pamatkapitāla palielināšanas mēģinājumu pirms vairākiem gadiem.

26.aprīlī notiks starptautiskās autoostas "Rīga" akcionāru pilnsapulce, kurā tiks vērtēti pagājušā gada rezultāti. Jautājums par iespējamo autoostas slēgšanu sapulces dienas kārtībā nav iekļauts, sacīja Gromule.

"Vēl gan ir iespējams dienas kārtību mainīt, tomēr šādām bažām neredzu pamata," uzsvēra uzņēmuma vadītāja.

Kā ziņots, marta sākumā valdība pēc Ekonomikas ministrijas lūguma vēl nelēma, vai nodot privatizācijai valstij piederošās AS "Rīgas Starptautiskā autoosta" akcijas, kuras ir nodotas Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai valsts pensiju speciālajā budžetā.

Privatizācijai plānots nodot 30 000 valstij piederošo akciju ar nominālvērtību viens lats. "Rīgas starptautiskās autoostas" pamatkapitāls ir 300 000 latu, tajā skaitā 146 700 ir publiskās emisijas akcijas, bet 153 300 - slēgtās emisijas akcijas.

Privatizācijas ierosinājumu ir iesniegusi privātpersona Oskars Galanders un SIA "Alto". Uzņēmuma valsts kapitāla daļu pārdošanā iegūtos līdzekļus plānots ieskaitīt valsts pensiju speciālajā budžetā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!