Foto: LETA

Pērn paralēli Krievu salas projekta īstenošanai Rīgas osta ekspluatācijā nodevusi 560 metru garo prettrokšņa žogu, kā arī sadarbībā ar SIA "Rail Construction" sākusi vērienīgus Kundziņsalas dzelzceļa rekonstrukcijas darbus, kurus plānots pabeigt šī gada pirmajā ceturksnī, informēja ostā.

Šo projektu pienesums Rīgas brīvostā esot vērā ņemams. Abi minētie projekti sākti un realizēti saistībā ar dzelzceļa infrastruktūras attīstību Rīgas brīvostas teritorijā.

Prettrokšņa žoga galvenā funkcija ir uzlabot Kundziņsalas iedzīvotāju dzīves apstākļus. Šī projekta kopējās izmaksas veidoja aptuveni 1,4 miljonus eiro. Kundziņsalas dzelzceļa rekonstrukcijas darbu kopējās izmaksas veido aptuveni 2,6 miljonus eiro.

Kā ziņots, Krievu salā izbūvētas četras beramkravu pārkraušanas piestātnes ar kopējo garumu 1180 metri un dziļumu pie piestātnēm 15,5 metri, kā arī izbūvēti visi nepieciešamie autoceļu un dzelzceļa pievedceļi un inženiertehniskās komunikācijas līdz ostas teritorijai. Krievu salas projekta kopējā kapacitāte ir 20 miljoni tonnu beramkravu gadā. Būvniecības procesā ir veikta gandrīz 24 000 tonnu cauruļu un 3100 tonnu rievpāļu iegremdēšana 10 līdz 28 metru dziļumā, kā arī izveidota 1489 metrus gara piestātnes siena, uz kuras uzstādīts 51 pietauvošanas postamentu komplekts un 123 atvairīšanas ierīču komplekti.

Tāpat veikta upes gultnes padziļināšana - izsmelti 2,7 miljoni kubikmetru grunts, kas dod iespēju uzņemt kuģus ar iegrimi līdz 15 metriem, bet perspektīvā - arī līdz 17 metriem. Konstrukcijā ir ieklāti ap 20 000 kubikmetru betona un 2500 tonnu armatūras, sagatavotas un objektā nogādātas 6176 seguma plātnes un 463 pārseguma plātnes, kā arī papildus tika veikta teritorijas uzskalošana 300 000 kubikmetru apjomā, nostiprināti 600 metri Hapaka grāvja krastu.

Jau rakstīts, ka osta īstenojusi projektu "Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra", kurā ieguldīti 133,65 miljoni eiro. No tiem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums paredzēts līdz 77,19 miljonu eiro apmērā, bet Rīgas brīvostas līdzekļi - aizņēmums no "Nordea Bankas" un "Pohjola Bankas" - 56,46 miljonu eiro apmērā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!