Foto: LETA

No šodienas līdz 20.decembrim vairākos radio un televīzijas kanālos dzirdama un vērojama Rīgas pašvaldības apmaksāta reklāma, kurā Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) aicina iedzīvotājus aktīvi izmantot sociālos tīklos saziņai ar pašvaldību.

Šīs kampaņas izmaksas nepārsniegs nesenās velokampaņas izmaksas, kurai pašvaldība šovasar tērēja 71 731 eiro, apliecināja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Laila Ivāna. Precīzas izmaksas tiks aprēķinātas pēc kampaņas beigām.

Kā informēja Rīgas domē, reklāmas kampaņa norisināsies no 10. līdz 20.decembrim. Tā skanēs radiostacijās, kā "Super FM", "Mix FM", "Eiropas hitu radio", "Krievijas hitu radio", Latvijas Radio 2 un Latvijas Radio 4, "Radio SWH", "Radio SWH +" un "Radio Skonto", kā arī tādos televīzijas kanālos kā "LTV1" un Pirmais Baltijas kanāls.

Ivāna sacīja, ka visi kanāli izvēlēti pēc reitingiem, cenšoties aptvert iespējami lielāku gan latviski runājošo, gan krievvalodīgo auditoriju. PBK izvēlēts, jo, izmantojot to, saskaņā ar reitingiem var sasniegt lielāko krievvalodīgo auditoriju, bet "LTV1" kā sabiedriskā medija kanāls ar augstiem reitingiem, kurā sasniegt latviski runājošos.

Jautāta, kādēļ nav izvēlēts "TV3", kas ir skatītākais kanāls, Ivāna sacīja, ka sabiedriskā medija auditorija šajā situācijā vairāk atbilstot tai personu grupai, ko pašvaldība vēlas uzrunāt. ""TV3" saturs ir vairāk uz izklaidi tendēts," skaidroja Ivāna.

Reklāmas kanālus izvēlējusies domes Sabiedrisko attiecību nodaļa. Konkurss šai gadījumā netika izsludināts, jo Publisko iepirkumu likums to neparedz, sacīja Ivāna. "Ja sludinātu konkursu, kāds reģionālais kanāls varētu piedāvāt dempinga cenu, bet mūs jau šai situācijā interesē ne tikai cena, bet, pirmkārt, auditorija," viņa komentēja.

Reklāmas mērķi ir aicināt iedzīvotājus izmantot efektīvākas, ātrākas komunikācijas iespējas ar pašvaldības pārstāvjiem, izmantojot sociālos tīklus, norāda domē.

Kā novēroja aģentūra LETA, televīzijā vērojami vairāki kampaņas videorullīšu varianti, kuros iedzīvotāji stāsta, kā, sazinoties ar pašvaldību sociālajos tīklos, operatīvi likvidēta viņiem netīkama problēma pilsētvidē. Video noslēdzas ar Ušakova uzrunu, aicinot iedzīvotājus ar pašvaldību arvien aktīvāk komunicēt sociālajos tīklos.

Šī Ušakova uzruna audioreklāmas formātā skan arī minētajās radiostacijās. Viņš skaidro, ka "sociālie tīkli ir radikāli mainījuši pašvaldības darbu", un aicina iedzīvotājus turpināt tiem aktuālos jautājumos vērsties pie pašvaldības pārstāvjiem, izmantojot sociālos tīklus.

"Mēs saņemam sūdzību "Twitter" kontā, un visi to redz. Ja kaut kur esam noslinkojuši, arī visi to redz. Jūs visi palīdzat mūsu dienestiem sakārtot pilsētu ātrāk un bez birokrātijas," Ušakovs saka reklāmā.

Kā ziņots, Rīgas pašvaldība komunikācijas uzlabošanai ar sabiedrību nākamgad plāno tērēt 677 747 eiro, informēja Rīgas domē. Par līdzekļu atvēlēšanu šiem mērķiem vēl jālemj Rīgas domes deputātiem sēdē, kas notiks nākamnedēļ, 15.decembrī.

Pašvaldība nākamgad plāno izveidot četras jaunas amata vietas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā, kā arī veidot integrētu pašvaldības portālu operatīvas komunikācijas nodrošināšanai sociālajos tīklos un palielināt informācijas apjomu iknedēļas informatīvajā lapā un portālā "Riga.lv".

Plānots, ka četri jaunie darbinieki nodrošinās Sabiedrisko attiecību nodaļas komunikāciju sociālajos tīklos. Katram no viņiem plānots maksāt mēnešalgu 1345 eiro apmērā pirms nodokļu nomaksas. Savukārt integrēta pašvaldības portāla izveidei nākamgad plānots atvēlēt 200 000 eiro.

Nodibinājuma "Riga.lv" darbības nodrošināšanai, tostarp informācijas apjoma palielināšanai iknedēļas informatīvajā lapā un portālā, nākamgad plānots atvēlēt kopumā 397 980 eiro.

Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja vietnieks Uģis Vidauskis jau iepriekš pastāstīja, ka integrēta pašvaldības portāla izstrāde un jaunas štata vietas Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā nepieciešamas, jo arvien pieaugot sociālo tīklu lietotāju skaits, kuri komunicē ar domes pārstāvjiem tiešsaistē un sagaida tūlītējas atbildes uz saviem jautājumiem. Pašvaldība aicinās iedzīvotājus turpināt komunikāciju ar domi tiešsaistē, šādi arī samazinot birokrātisko slogu, kas rodas, domē vēršoties ar oficiāliem iesniegumiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!