'Rīgas satiksme', iespējams, atkal cels cenas stāvvietām
Foto: DELFI

Masveidā slēdzot autostāvvietas, "Rīgas satiksme", iespējams, cels cenas stāvvietām ielu malās, svētdienas vakarā vēsta LTV raidījums "de facto".

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

No 112 Rīgas pilsētas būvvaldes pārbaudītajām autostāvvietām Rīgā, 70 autostāvvietas šobrīd neatbilst pašvaldības apbūves noteikumiem, darbība pārtraukta piecās autostāvvietās.

Ja lielāko daļu nāksies slēgt, var palielināties pieprasījums pēc stāvvietām ielu malās. Un "Rīgas satiksme" raidījumam apstiprināja, ka šādā gadījumā varētu palielināties maksa par autostāvvietām, lai autovadītājus mudinātu lietot sabiedrisko transportu.

70 autostāvvietās, kas neatbilst pašvaldības apbūves noteikumiem, visbiežāk konstatēts, ka cieta seguma vietā autostāvvietās redzamas šķembas, grants vai zāle, tajās nav ierīkota centralizēta lietus ūdens kanalizācijas sistēma, kases aparāti uzstādīti bez nepieciešamās saskaņošanas būvvaldē, kā arī laukumi nav apzaļumoti noteiktajā apjomā.

No 112 pārbaudītajām stāvvietām tikai 37,5% atbilst noteiktajiem apbūves noteikumiem. Lielākā daļa – 62,5% – izbūvētas patvaļīgi. 21 autostāvvietai pieprasīts nekavējoties pārtraukt darbību.

Tieši koku vai krūmu trūkums esot bijis iemesls arī stāvvietas slēgšanai krustojumā starp Brīvības un Dzirnavu ielām. ,,Brīvības ielas 44 autostāvvietu mēs apsaimniekojām kopš 2012. gada. Mēs paļāvāmies uz to, ka viss ir kārtībā. Objekts tādā veidā ir ekspluatēts vismaz 15 pēdējos gadus. Jautājums ir, kāpēc šī vēršanās notiek šādā veidā ar šādām metodēm tieši šobrīd?" jautāja "EuroPark Latvia" valdes loceklis Mārtiņš Meisītis. Viņš norādīja, ka šogad ,,13. janvārī saņēmām vēstuli un 27. janvārī objektu slēdza. Tas mums bija pārsteigums".

"EuroPark" ir viens no lielākajiem autostāvvietu nodrošinātājiem Rīgā. 2014. gadā tā apgrozījums pārsniedza četrus miljonus eiro, savukārt peļņa tuvojās pusmiljonam eiro.

"Tas, ka nav, kur likt mašīnas, nav arguments, lai patvaļīgi ierīkotu, kur vien ienāk prātā," raidījumam skaidroja Rīgas pilsētas būvvaldes vadītājs Inguss Vircavs. Viņš atceras, ka "pirms vairāk nekā gada pie manis personīgi bija atnākuši "EuroPark" pārstāvji. Viņi teica, "ko jūs piemērojat apbūves noteikumu prasības, bizness taču nebūs rentabls, taisiet atkāpes"! Tad, kad es saku, ka mēs nevaram piemērot šāda veida atkāpes, tad viņi aiziet un tagad saka, ka pirmo reizi dzird."

Tomēr atsevišķos gadījumos Vircava piesauktās "atkāpes" tomēr redzamas. Piemēram, Rīgas domes labiekārtotajās teritorijās. Pirms vairākiem gadiem pašvaldība atklāja aktīvās atpūtas parku un peldvietu Lucavsalā. Tur esošā autostāvvieta jau ilgstoši, visticamāk, neatbilst pašvaldības apbūves noteikumiem. Kaut vai tāpēc, ka tajā nav uzklāts nepieciešamais segums. Jāuzsver, ka ceļa zīmes, kas norādītu uz to, ka šajos laukumus drīkst novietot auto, nav. Tomēr grūti iedomāties, kādiem citiem mērķiem būtu izmantojama šī īpaši izveidotā platība.

Tomēr bez "EuroPark" autostāvvietu apsaimniekotāju tirgū Rīgā ir vēl viens nozīmīgs spēlētājs – pašvaldības uzņēmums "Rīgas Satiksme". Galvenokārt tas nodrošina stāvvietas ielu malās. 2014. gadā "Rīgas Satiksme" par maksas autostāvvietām iekasēja vairāk nekā septiņus miljonus eiro. Tie bija 5% no visiem tā gada uzņēmuma ienākumiem.

Slēdzot lielāko daļu autostāvvietu Rīgā, iespējams augs pieprasījums pēc autonovietnēm ielu malās. "Protams, ka tajā brīdī, ja jutīs, ka šīs stāvvietas ir pārpildītas un tur nav vietas, tad atkal viņām tiks celtas cenas, lai vairāk šos cilvēkus motivētu pārvietoties ar sabiedrisko transportu," norādīja "Rīgas satiksme" preses sekretārs Viktors Zaķis.

Ziņots, ka kopš janvāra beigām Rīgas pilsētas būvvalde sākusi slēgt automašīnu maksas stāvvietas, kas izvietotas pilsētas vēsturiskajā centrā vai tuvu tam.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Rīgas dome Rīgas satiksme Satiksme
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form