Rīgas satiksme sāk cīņu pret smirdošiem un skaļiem pasažieriem
Foto: DELFI

No šodienas SIA "Rīgas satiksme" sadarbībā ar Rīgas Pašvaldības policiju (RPP) uzsāk kampaņu par drošību sabiedriskajā transportā.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Kampaņas laikā sabiedriskā transporta salonos un pieturvietās tiks izvietota vizuāla informācija - aicinājums pasažieriem nebūt vienaldzīgiem un ziņot RPP pa tālruni 110 vai informēt sabiedriskā transporta vadītāju gadījumos, ja sabiedriskā transporta salonos ir personas, kuras ar savu uzvedību traucē vai apdraud citus pasažierus, piemēram, smako, trokšņo, lieto alkoholu utt.

Kampaņas mērķis ir informēt sabiedriskā transporta pasažierus, kā rīkoties, kad tiek apdraudēta viņu drošība un komforts sabiedriskajā transportā, kā arī aicināt pasažierus līdzdarboties un ziņot par līdzīgiem starpgadījumiem policijai. "Rīgas satiksmes" pārstāvji arī informē, ka transporta vadītājam minētajiem gadījumiem ir nodrošināts dispečera savienojums ar RPP.

Kā skaidroja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks (SC), pilsētas sabiedriskā transporta attīstība - jaunu spēkratu iegāde, kursēšana laikā utt. - nav pilnīga bez drošības pasākumiem, kas pasažierim ir vissvarīgākie.

SIA "Rīgas satiksme" valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens žurnālistiem pastāstīja, ka uzņēmums šāda veida kampaņas plāno, balstoties uz regulāri veiktajām pasažieru aptaujām, kad uz jautājumu, vai nācies sastapties ar nepatīkamiem gadījumiem sabiedriskajā transportā, liela daļa atbildējusi apstiprinoši.

"Rīgas satiksme" katru dienu pārvadā vairāk nekā 400 000 pasažieru. Veicot aptauju, kurā pasažieriem jautāts, ar kādiem nepatīkamiem gadījumiem viņi saskārušies transportā, 2011.gadā 79% un 2013.gadā 87% aptaujāto atbildējuši, ka "starp pasažieriem ir cilvēki, kuri ir netīrā vai smakojošā apģērbā", bet 66% 2011.gada aptaujā un 73% respondentu 2013.gadā veiktā aptaujā atbildēja, ka "starp pasažieriem ir cilvēki, kuri ar savu rīcību traucē pārējos pasažierus (trokšņo, vārdiski aizvaino u.c.)".

Kampaņas atklāšanas pasākumā, kas notika vienā no "Rīgas satiksmes" trolejbusiem, organizatori bija parūpējušies arī par paraugdemonstrējumu, uzaicinot divus aktierus, kas uzrunu laikā sāka traucēt drošību transportā, neadekvāti uzvedoties un lietojot alkoholu. Pēc RPP informēšanas pa minēto tālruni transportā uzreiz ieradās RPP pārstāvji un kārtības traucētājus aizveda.

Informatīvie materiāli Rīgas sabiedriskā transporta salonos un arī digitālajos monitoros tiks izvietoti uz vairākiem mēnešiem. Kampaņas materiālu mākslinieciskais direktors ir Ernests Mucenieks.

Kā ziņots, šodien plkst.13 trolejbusu galapunktā Spīķeru ielā - pretī Satiksmes ministrijai - notika informatīvs minētās kampaņas atklāšanas pasākums.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Rīgas satiksme Satiksme Satiksmes ministrija Vadims Baraņņiks
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form