Līdz ar elektroniskās biļetes ieviešanu no aprīļa Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" vairs nebūs nepieciešams algot 580 autobusu konduktorus.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Kā pastāstīja "Rīgas satiksmes" preses sekretāre Iluta Bērziņa, pagaidām vēl pāragri teikt, cik darbinieki tiks atlaisti.

"Uzņēmumā plānota iekšējā rotācija, kas nozīmē, ka tiks izvērtēts patlaban visu esošo kontrolieru darbs un konduktoru atbilstība kontrolieru amatam. Pēc izvērtēšanas tiks izvēlēti atbilstošākie darbinieki kontroliera amatam," norādīja Bērziņa.

Lai arī Bērziņa nevarēja norādīt konkrēto atlaižamo skaitu, viņa uzsvēra, ka patlaban nav plānots palielināt kontrolieru skaitu.

Patlaban "Rīgas satiksmē" strādā aptuveni 220 kontrolieri.

Elektronisko norēķinu sistēmas lietošana Rīgas sabiedriskajā transportā tiks sākta 1.martā un pārejas posms ilgs līdz aprīļa beigām. "Ieviešana būs grūtākais laiks, tādēļ nolēmām to veikt pakāpeniski," iepriekš skaidroja SIA "Rīgas satiksme" valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Pirmais jaunievedums, ar ko vajadzēs saskarties iedzīvotājiem, būs iespēja no 1.marta pie transportlīdzekļu vadītāja par 50 santīmiem iegādāties vienreizējo braukšanas biļeti, kas turpmāk tiks drukātas no transporta līdzekļa vadītāju pultīm.

Martā un aprīlī vēl būs derīgas papīra mēneša biļetes, bet vienreizējās braukšanas biļetes 40 santīmu vērtībā būs derīgas līdz 1.aprīlim, kad tiks demontēti kompostieri un autobusos vairs nebūs konduktoru.

Plānots, ka no 1.aprīļa varēs sākt lietot viedbiļetes, kuras tirdzniecībā varētu parādīties no 20.marta.

Elektronisko norēķinu ieviešana sabiedriskajā transportā turpināsies pakāpeniski - sākot lietot e-talonus: viedbiļetes un viedkartes. Kamēr pa pastu nav saņemts e-talons vai tirdzniecības vietās nav izvietoti paziņojumi par iespēju iegādāties vai papildināt e-talonu, iedzīvotāji tiek lūgti norēķināties kā līdz šim.

E-talonu izsūtīšanu plānots sākt marta vidū un turpināt ar nedēļas vai divu intervālu. Pēc personalizēto e-talonu saņemšanas attiecīgās iedzīvotāju kategorijas pasažieriem tiek plānots divu nedēļu periods e-talona papildināšanai un jautājumu uzdošanai.

Kopā ar personalizēto e-talonu iedzīvotājiem tiks nosūtīta informācija par e-talona lietošanu - biļetes iegādi un nepieciešamību reģistrēt braucienu sabiedriskā transporta līdzeklī. Ja būs problēmas ar e-talona saņemšanu pa pastu, to varēs ziņot "Rīgas satiksmei" un e-talonu saņemt personīgi vai atkārtotā pasta sūtījumā. Informāciju par izsūtīšanu "Rīgas satiksme" izvietos pieturvietās, mājaslapā un medijos.

Pirmie brauciena reģistrāciju veikt tiks aicināti tie iedzīvotāji, kuri izmanto pašvaldības piešķirto 100% atlaidi sabiedriskajā transportā, tas ir, 1.-4.klašu skolēni, pensionāri, kas vecāki 75 gadiem, politiski represētas personas un dižģimeņu vecāki. Šo grupu pārstāvji e-talonu-viedkarti saņems marta beigās un 1.aprīlī varēs sākt braucienu reģistrāciju.

Iedzīvotāji, kuri e-talonam nav pieteikušies un ikdienā izmanto pamatā vienreizējās biļetes, marta beigās mazumtirdzniecībā varēs iegādāties viedbiļetes 5, 10 un 20 braucieniem, kā arī laika biļetes, kas paredzētas 24 stundām, trīs un piecām dienām. 10 un 20 braucieni būs nopērkami attiecīgi ar 5% un 10% atlaidi.

Plānots, ka tie iedzīvotāji, kuri nav pieteikušies personalizētajam e-talonam, no 10.aprīļa varēs sākt iegādāties mēneša braukšanas biļetes kopā ar nepersonalizēto e-talonu, iemaksājot depozīta maksājumu divu latu apmērā. Depozītu varēs saņemt atpakaļ, atdodot karti "Rīgas satiksmes" klientu centros.

Savukārt tie, kuri vēlēsies pieteikties personalizētajam e-talonam, to varēs izdarīt kā līdz šim - aizpildot anketu Brīvības ielā 191, un saņemt e-talonu pa pastu divu nedēļu laikā.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form