Foto: DELFI

Rīgas Tūrisma attīstības birojs (RTAB) ir izstrādājis “Covid-19 izraisītās krīzes tūrisma un viesmīlības nozarē seku mazināšanas rīcības plānu”, kas vērsts uz atpūtas un darījuma tūristu atgriešanu Rīgā paredzot tūrisma veicināšanas pasākumos investēt 780 000 eiro, portāls “Delfi” uzzināja RTAB.

Paredzēts, ka jau šovasar tiks īstenotas vairākas tūristu piesaistes kampaņas Baltijā, kā arī Skandināvijā un citos mērķtirgos tiklīdz tas būs iespējams.

"Plānojot tūrisma atjaunošanas mārketinga aktivitātes, mēs analizējām aktuālo situāciju Eiropā, īstenojām nozares uzņēmumu aptauju, kā arī vairākos vebināros konsultējāmies ar pašmāju un starptautiskajiem ekspertiem. Galvenais secinājums – tūrisma nozarei pašlaik ir sevi jāizgudro no jauna, jo tā vairs nekad nebūs tāda kā iepriekš. Tāpēc izstrādātajā tūrisma atjaunošanas plānā Rīgai esam ņēmuši vērā jaunākās tūrisma tendences," uzsver RTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Jenzis.

Saskaņā ar pasaulē vecākā un prestižākā tūrisma žurnālā "Tourism Review" prognozēm, pēc COVID-19 perioda tūrisma attīstību noteiks vairāki jauni trendi jeb ceļošanas paradumu maiņa. Viens no tiem ir iekšzemes tūrisms jeb "ceļošana uz vietas", jo starptautisko ceļojumu aizliegumi un nedrošības sajūta virzīs tūrismu uz vietējo tirgu. Tāpēc arī Rīgas pilsētas tūrisma aktivitātes šovasar būs vērstas ne tikai uz ārvalstu tūristu plūsmas atjaunošanu, bet arī pašmāju ceļotājiem, norāda RTAB.

RTAB akcentē, ka otra tendence būs "mikro-brīvdienas" jeb īsie ceļojumi. Ņemot vērā neiespējamību veikt tālsatiksmes braucienus, daudzi tipisko ikgadējo lielo atvaļinājuma braucienu aizstās ar vairākiem, maziem un mājām tuvākiem braucieniem, piemēram, uz tuvākajām un radniecīgākajām kaimiņvalstīm.

Tāpēc RTAB nozares atjaunošanas plānā šim gadam ir paredzētas komunikācijas kampaņas un aktivitātes, kas ir vērstas uz Baltijas, Skandināvijas, kā arī Polijas un Vācijas ceļotāju aktivizēšanu, jo no šīm valstīm arī līdz šim ir bijusi stabila "īso brīvdienu" ceļotāju plūsma.

RTAB atzīmē, ka kā trešo nozīmīgāko nākotnes tūrisma tendenci prestižais izdevums ir nosaucis "distancēšanos". Ceļojumu privātums no šī brīža būs daudz svarīgāks, nekā iepriekš. Priekšrocība šajā situācijā būs valstīm un pilsētām ar labāku epidemioloģisko situāciju, mazāku iedzīvotāju blīvumu un plašām iespējām īstenot tūristu piesaistes aktivitātes ārpus telpām.

"Rīga pilnībā atbilst jaunās ceļošanas realitātes prasībām. Tā ir ideāli piemērota vieta, lai droši un atbildīgi jau šovasar baudītu gan kultūras un sporta pasākumus pilsētvidē, gan gastronomiskas brīvdienas galvaspilsētas āra kafejnīcās un restorānos. Kopā ar RTAB partneriem tiks īstenots pirmais pilsēttūrisma Hakatons, lai kopīgi radītu inovatīvus tūrisma produktus vietējiem un ārvalstu tūristiem vasaras sezonai. Savukārt pēc ārkārtas situācijas atcelšanas īstenosim arī reklāmas aktivitātes," norāda RTAB valdes locekle Eva Juhņēviča.

Kvalitatīvai darījumu tūrisma nozares atjaunošanai pašlaik notiek darbs pie jauniem plāniem darījumu tūrismā, jo šo jomu, vairāk nekā individuālo ceļošanu, ietekmējuši ierobežojumi. Tāpat vēl šogad RTAB plāno īstenot pārdošanas aktivitātes ne tikai tuvākos, bet arī tālākos tirgos, jo, piemēram, starptautisku konferenču norise tiek plānota divus līdz trīs gadus uz priekšu.

Tāpat RTAB plāns paredz īstenot ārvalstu viedokļu līderu (influenceru) un mediju vizītes uz Rīgu, kā arī iespēju robežās nodrošināt atbalstu Latvijas tūroperatoru un aģentu pārdošanas vizīšu organizēšanai, informē birojā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!