Lai uzlabotu robežšķērsošanu kravas transportam uz Latvijas-Krievijas robežas nepieciešams paplašināt Terehovas un Grebņevas robežkontroles punktu pievadceļus un mainīt kravu kontroles tehnisko shēmu, jo pašreizējā kontroles sistēma neveicina kravas auto ātru robežas šķērsošanu, ceturtdien secināja Latvijas – Krievijas robežšķērsošanas problēmu risināšanai izveidotā darba grupa.
Viens no pirmajiem darbiem, lai mazinātu pašreizējas kravas automašīnu rindas uz ceļiem, pēc darba grupas locekļu domām ir jauna ceļa posma Ludza – Terehova būvniecība, ko plānots uzsākt jau šī gada vasarā.

Valsts ieņēmumu dienests (VID) darba grupā klātesošajiem prezentēja kravu kontroles tehnoloģisko shēmu Terehovas un Grebņevas robežkontroles punktu pārbūvei, lai veicinātu kravas automašīnu ātru robežas šķērsošanu.

Prezentētās shēmas būtība ir paplašināt esošos robežkontroles punktus tā, lai kravas autotransporta formēšana notiku taisnā kustībā uz priekšu, veicot secīgi vienu pārbaudi aiz otras un izvairītos no transporta liekas pārvietošanās pa robežkontroles punkta teritoriju.

Savukārt, lai neveidotos tā sauktie "pudeles kakliņi", nepieciešama ceļa paplašināšana, iebraucot robežkontroles punkta teritorijā no Latvijas Republikas un izbraucot no tā tālāk uz Krievijas Federāciju.

Pārbūvējot Terehovas un Grebņevas robežkontroles punktus, VID paredzamā robežkontroles punkta caurlaidība Terehovā palielinātos līdz 2000 kravas automašīnām dienā, un Grebņevā līdz 1200.

Lai risinātu problēmas ar Latvijas – Krievijas robežšķērsošanu, informatīvajā ziņojumā iekļauts priekšlikums Vientuļu robežkontroles punkta celtniecībai, kurā pašlaik ir aizliegta kravas autotransporta kustība pāri robežai.

Vairākās Latvijas un Krievijas institūciju ekspertu līmeņa tikšanās 2006.gadā ir izteikts priekšlikums uz Latvijas – Krievijas robežas izbūvēt un atvērt vēl vienu jaunu robežkontroles punktu "Opoļi – Mogiļi".

Darba grupa arī uzskata, ka, lai atrisinātu jautājumu par izbraucošā kravas autotransporta optimālu izvietojumu uz ceļa, pirms iebraukšanas robežkontroles punktā būtu jāizveido kravu autotransporta stāvlaukumi. Tajos tiktu nodrošināti normāli sadzīves apstākļi pārvadātājiem un tiktu piedāvāti kravu un pavaddokumentu apstrādes pakalpojumi.

Stāvlaukumu atrašanās vieta varētu būt ne tālāk kā divus kilometrus no paša robežkontroles punkta. Terehovā piedāvāts izbūvēt vienu stāvlaukumu, kurā vienlaicīgi varētu atrasties 1000 kravu autotransporta, bet Grebņevā – 500 automašīnas vienā stāvlaukumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!