Foto: LETA
Latvijas Riteņbraucēju apvienība iebilst pret Rīgas pašvaldības plāniem Marijas un Aleksandra Čaka ielas pārbūves darbiem.

Kā pastāstīja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā, šonedēļ Administratīvā rajona tiesa izskatīja Riteņbraucēju apvienības pieteikumu par Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta lēmuma atcelšanu, ar kuru atstāta spēkā Rīgas pilsētas būvvaldes izdotā būvatļauja Marijas un Čaka ielas pārbūves darbiem.

Biedrības iebildumi galvenokārt tika attiecināti uz būvatļaujas izdošanas procesu, kam netika rīkota sabiedriskā apspriešana. Biedrības ieskatā minēto ielu pārbūve var radīt būtisku ietekmi uz vidi, proti, troksni un cita veida piesārņojumu. Tāpat biedrība iebilst pret būvprojektā paredzētajiem brauktuves un ietves izmēriem, kas biedrības ieskatā ietekmētu transporta infrastruktūru pilsētā.

Departaments jau būvatļaujas apstrīdēšanas procesā biedrībai norādījis, ka būvprojekts satur visu nepieciešamo institūciju saskaņojumus, tostarp Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas saskaņojumu, kas liecina par būvprojekta un izdotās būvatļaujas atbilstību normatīvajiem aktiem. Līdz ar to Rīgas domes Satiksmes departamenta būvniecības iecere esot īstenojama.

Tiesa uzklausīja visus administratīvā procesa dalībniekus un pabeidza skatīt lietu pēc būtības, paziņojot, ka pilns tiesas spriedums būs pieejams šā gada 1.aprīlī.

Kā pastāstīja Satiksmes departamentā, pēc departamenta pasūtījuma pašlaik tiek izstrādāts Marijas un Čaka ielas būvprojekts, kas paredz ielas pilnīgu pārbūvi.

Būvprojekts paredz pazemes inženierkomunikāciju - gāzes, ūdens, kanalizācijas, elektrības, vājstrāvas - nomaiņu, turklāt būvniecības laikā būs jānodrošina to nepārtraukta darbība. Tāpat pilnībā tiks nomainīts un atjaunots ielas segums, paplašinot līdz pilnām četrām braukšanas joslām katrā virzienā, kā arī tiks atjaunots ietvju segums. Būvprojekts paredz pilnībā pārbūvēt ielas robežas Marijas ielā no Merķeļa līdz Čaka ielai un no Čaka ielas līdz Ērgļu ielai.

Patlaban norit būvprojekta saskaņošanas darbi, savukārt būvniecību varētu sākt 2020. gadā. Darbu izmaksas būšot zināmas pēc projekta izstrādes.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!