Foto: Shutterstock
Tā kā iepirkums par liftu tehnisko apkalpošanu, plānoto un avārijas remontdarbu veikšanu ir noslēdzies ar pozitīvu rezultātu un ir atrasti uzņēmēji, kas SIA "Rīgas namu pārvaldnieka" (RNP) apsaimniekotajās mājās to varētu nodrošināt, uzņēmums neplāno tālāk attīstīt ideju par jaunas struktūrvienības izveidi liftu apsaimniekošanai, portāls "Delfi" uzzināja RNP.

Jau vēstīts, ka 12 mēnešu laikā trīs dažādas ar liftu uzturēšanu un apkalpošanu saistītas iepirkumu procedūras izbeigtas bez rezultāta vai pārtrauktas, līdz ar to RNP izsvēra iespēju šim pakalpojumam veidot savu struktūrvienību.

Atbilstoši iepirkuma rezultātam, turpmāk šīs funkcijas RNP pārvaldībā esošajās mājās - iecirkņu "Jugla", "Ziemeļi", "Austrumi" (Pļavnieku rajona robežās) veiks SIA "AVVA". Iecirkņu "Centrs", "Daugava", "Pārdaugava" (Zemgales un Kurzemes rajonu robežās) veiks SIA "Recept-Holding Lifts". Savukārt iecirkņa "Austrumi" (Purvciema rajona robežās) veiks SIA "Element Hiss AB".

Kopējā līgumcena: 7 436 082,00 eiro (bez PVN).

Līdzīgi kā citos lielajos pakalpojumu iepirkuma līgumos, arī šajā Rīga tika dalīta pa zonām, lai ļautu piedalīties maksimāli plašam pretendentu lokam, tādejādi palielinātu konkurenci un iegūtu plašāku pakalpojuma sniedzēju piedāvājumu, norāda RNP.

Likstas ar liftiem jau senas

RNP valdes priekšsēdētājs Ronalds Neimanis norāda, ka lifti RNP pārvaldītajās ēkās ir bijis "sāpju bērns" ne pirmo gadu. RNP jaunajai valdei stājoties amatā bija jātiek galā ar iepriekšējās valdes pieļauto vairāku desmitu liftu apturēšanu.

"Iepirkuma procedūras laikā, saskaroties ar atsevišķu konkursantu nepārprotamiem mēģinājumiem torpedēt iepirkuma procedūru, lai nekļūtu par atsevišķu uzņēmēju ķīlniekiem, mēs izvērtējām iespēju veidot savu liftu apkalpošanas un remonta struktūrvienību," norāda Neimanis.

Uzņēmumu mēģinājumus ietekmēt iepirkumus uzņēmums izjutis arī iepriekš, portālam "Delfi" norāda bijušais RNP valdes priekšsēdētājs Aivars Gontarevs, kurš amatā bija no 2017. līdz 2019. gadam. Viņš pauž, ka vēsturiski liftu pakalpojumu sniedzēji bija sadalījuši tirgu un katrs no tiem varēja strādāt savā priekšpilsētas teritorijā, bet tas neesot apmierinājis pasūtītājus, tāpēc sākās tirgus pārdale un saasinājās konkurence.

"Kāpēc nav tā, ka rindā stājas un apvienojas nozares profesionāļi, lai apkalpotu lielāko klientu visās Baltijas valstīs, kur pasūtījumi mērāmi miljonos? Tas tomēr norāda uz sistemātisku problēmu RNP attiecībās ar liftus apkalpojošo nozari vai nozares vēlmēm attiecībā uz RNP," pauž Gontarevs.

RNP noslēgtā iepirkuma rezultātā šo pakalpojumu RNP varēs nodot uzņēmējiem par zemākām izmaksām nekā līdz šim.

Uzņēmumam paliekot bez līguma par liftu apkopēm un remontdarbiem, tiktu apdraudētas iespējas veikt liftu tehniskās apkopes un nepieciešamos remontdarbus. Liftu apkopes un remontdarbi jāveic atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem, ievērojot stingri noteiktos termiņus un piesaistot atbilstošas kvalifikācijas personālu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!